22 Ağustos 2012 Çarşamba

Gri T shirt yenileme

  Merhaba,
  Proje Defterimin, 4. projesini söz verdiğim üzere bayram sonrası yayınlıyorum, esasen yaşanan terör olaylarından dolayı ne kadar moralimin bozuk olduğunu sanırım pek çok arkadaşım tahmin etmekte zorlanmıyordur. Ama inanın ben bu yayını hazırlamakta çok zorlandım.. Moralim fazlasıyla bozuk ve üzgünüm... Verilen sözlerin önemli olduğu düşüncesiyle ilk kareden başlayarak anlatmaya çalışacağım.
   T-shirt'ün ilkin tek kolunu çıkardım. Aklımda kesinlikle Japon kültüründen esintilerin olması gerektiği vardı,  çok değerli Nurdan Hanım'ın Japon bebeklerinden, Çin'li bebeklerinden  hayli etkilenmiştim. Kendisine de esinlenebilirim demiştim zaten. Kendi evimizin duvarında da  eski japon kadın resimi bulunur, hatta eşimin iş yerindeki odasında  yine eski japon resimleri; Poster tarzı çalışmalar mevcut dolayısıyla içten içe hep yapmak istediğim birşeydi. Japon bir kadın boyamayı çok isterdim ancak kumaş boyama eğitimi almış biri olarak şunu söyleyebilirim ki; penye bu tarz detaylı uygulamalar için pek uygun değildir. Dolayısıyla en basitinden "Japonca yazılar ve Bambu dalları, yaprakları olmalı" diye baştan planlamıştım. İşin özü fazla sürprizli bir bluz olmaktan çıkıp az sürprizli olan t-shirt yenileme, geri dönüşüm de diyebiliriz....


Çalışmada ilk kolu çıkardıktan sonra diğer kolda uygulanmak üzere pileler kırdım ve tüm pileleri sola doğru hafif kaydırarak verevlemesine yön ermeye çalıştım. Önce iğne ile tutturuldu ardından da dikildi.




   T-shirt 'ün üzerine yazılacak yazı planı esasen; çalışmaya başlamadan önce gerçekleşmişti. Japonca üç çeşit alfabeye sahip; Hiragana, Kakana ve Kanci (kanji). Ben Kanji karakterindekileri (yani Çin'den alınma harf karakterleri) ve kaligrafik açıdan hoş duracak kelimeler seçmeye çalıştım, estetik duracak olanları, bir anlam bütünlüğü sağlamaya çalışarak toparladım. T-Shirt'ün üzerinde "Güzel Bahar Çiçeği" yazıyor. Umuyorum bir yanlışım yoktur. Japonca bilgisi olan birine doğrulatmayı isterdim, ama redaksiyonu yaptırabileceğim biri yoktu tanıdığım. Bahar doğumlu olduğum için böyle tercih ettim. Yazıyı şeffaf, kalın bir dosyaya asetatla çizdim ve kretuar ile stencil şeklinde oydum. Bambu stencilim hazır vardı.  Cadence'in akrilik "Fosforlu Pembe" yazan boyasını kullandım.  Kumaş boyamada  normal kumaş boyaları kadar akrilik boyaları da kullanabiliyorsunuz, kumaşın arkasından ütüleyebileceğiniz gibi bir bez yardımıyla üzerinden de ütüleyebilirsiniz. Kumaş boyama yapmak isteyen ama bir çok fırça almak istemeyenlere bir önerim olacak;  ilkin 0 (sıfır numara) ve 3 numara samur fırçaları tavsiye edebilirim. Kesinlikle iş görecek bir öneri bu. Elbette farklı fırçalar her zaman işinizi kolaylaştırır. Bu tavsiye bizim kumaş boyama hocamızın ilk önerisiydi. Başlangıç aşamasındakiler için...


  Metal süs taşları yapıştırmaya sıra geldi, soldakileri rahatça yapıştırdım ama sağdakileri yapıştırırken (pileli omuz) üşenip Viva Decor taş yapıştırma makinesi ile yapıştırmayayım, diye ütü ile yapıştırmaya çalıştım. İlkinde sıkıntı yoktu çünkü bir bez yardımıyla yapıştırmıştım ama pileli olan alan küçük diye haberleri dinlerken (terör haberleri) o moral bozukluğuyla direk ütüyü basınca sarı ütü lekesi oldu... moralim daha da bozuldu tabiki, derken geçen yıl  krem rengi pantolonuma da sarı ütü lekesi olduğu aklıma geldi ona uyguladığım metodu uyguladım. Bu ipucunu da aktarayım sizlere; ütünün ısısından dolayı sararan yeri nemlendiriyorsunuz; hafif ıslak bir bezle; ardından o alana nişasta serpiyorsunuz, ve üzerine kalınca pamuklu bir bez seriyor o şekilde tekrar ütülüyorsunuz. Bir kaç kez yıkayarak işlemi tekrarlayabilirsiniz. Bu arada ben yöntemleri farkındaysanız açık renkli kumaşlarda yaptım, renkli boyalı kumaşlarda sonuç ne olur bilemiyorum.  Leke tamamen yok olmasa bile hayli hafifliyor. Tamamen ortadan kaldırmak mümkün olmayabiliyor ne yazık ki, ısının yüksekliğinden dolayı....

İşte son şekli...   Herkese sevgiler...

 
 

20 yorum:

  1. ortaya çok güzel bir tshirt çıkmış ( : çok beğendimm ellerinize sağlık iyi günlerde kullanın. sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiy Tanesi; güzel sözleriniz ve iyi temenniniz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. çok cici olmuşşşşş, eline sağlık canım... :)

    YanıtlaSil
  3. Vay vay vay! İnanılmaz güzel olmuş!

    Yorumu yazmadan evvel; sandıktaki fısıltılara kulak kabarttım! Bizim uzakdoğulular; "mevcut elbiseleri bozulduğunda; elbise tasarlayacak yetenekli birinin varlığından dolayı çok keyifli olduklarını" fısıldaşıp, kıkırdıyorlardı!
    İlham verebildiysem ne mutlu bana diye ben de kulağınıza fısıldayayım :))

    Laf kalabalığını kenara bırakıp sizi içtenlikle tebrik ederim! Gerçekten zor ve sürprizli bir işe imza atmışsınız!

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Değerli Nurdan Hanım; güzel sözlerinize çok teşekkür ederim. Esasen link de verecektim, lakin siz de uygun görürseniz...
      Sevgiler.

      Sil
    3. İstediğiniz zaman, arzu ettiğiniz alıntı, link vs. her şeye "ihtiyarınız var" (Bu sözcük Azeri lehçesinde çok kullanılır. Anlamı - ne isterseniz yapmaya sonuna kadar izinlisiniz demektir. Sorarak çok incelik gösterdiniz teşekkür ederim.

      Sevgiler,

      Sil
  4. Çok şık ve farklı olmuş ellerinize sağlık.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Kesinlikle denerim bir t-shirt bulursam. Harika görünüyor. Boyamalar da harika hava katmış. Ellerine sağlık, kendi adıma söyleyeyim, blog yazman çok iyi oldu. Müthiş ilham veriyor postların:D İyi ki seni tanıdım...

    YanıtlaSil
  6. yok artık ne değişm olmuş süperrrr

    YanıtlaSil
  7. çok güzel olmuş bu ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Mehtap Kaya; Çok teşekkür ederim.

    Suzy Lilibebek; canım güzel yorumuna teşekkür ederim. Senin desteklerin sayesinde oldu herşey. Değilse hala kara kara düşünür dururdum, iyi ki asıl ben de seni tanıdım canım arkadaşım:) ee o zaman ne diyelim; İYİ Kİ BLOGLAR VAR!:)

    Huzur Moda; çok teşekkür ederim.

    Necla; Sağolun çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  9. canım tek kelimeyle harika olmuş..grinin üzerine pembe çok güzel duruyor..çok beğendim canım ellerine sağlık iyi günlerde giy..:)ben 40 yıl düşünsem düz bir tişörtü bu hale getiremezdim:))ütü lekesi için önerinde aklımızda olsun :)

    YanıtlaSil
  10. Harika bir tişört olmuş, çok sevdim. Benim aklımda da vardı düz tişörtlerimi boyamak, iyi bir rehber oldu, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  11. merhaba blogunu yeni keşfettim
    üyenim=)
    ben de beklerim bloguma=)
    sevgiler
    twitter:duygu_senyurek
    instagram :duygusenyurek
    facebook : duygu senyurek
    buralara da beklerimm=)

    YanıtlaSil
  12. Sevil'ciğim, çok teşekkür ederim canım:)

    Seher Yıldız; teşekkür ederim. Zihninizde kendinize göre başka şeyler canlanmasına neden olduysa ne mutlu bana...

    Duygu Senyurek; hoş geldiniz:)...davete icabet etmek gerek diyerek hemen geliyorum:)..

    YanıtlaSil
  13. ellerine sağlık, çok güzel olmuş ;))

    YanıtlaSil
  14. çok değişik olmuş ellerine sağlık ama galiba ben boyayı siyah kullanırdım :) gri-siyah ikilisini daha çok yakıştırıyorum :)

    YanıtlaSil