16 Ekim 2012 Salı

Çağla Yeşili Bluz...

   Merhaba arkadaşlar,
Bluzumu soğuklar iyice gelip çatmadan hazırlamak istedim. Balıkçı yaka istediğimi belirtmiştim. İlkin evdeki bir atlet bluzu kalıp olarak kullandım ve ona göre biçtim. Ardından balıkçı yaka yapmak için eni 60 cm, boyu ise 25 olacak şekilde (dikilmiş halleri) parça kestim ve boyun oyuğuna yerleştirdim. Dikerken sıkıntılı oldu likralı tül olduğu için yanlarda nedense problem olmadı dikiş tansiyon ayarını 0 (sıfır)'a getirmiştim mesele yoktu. Ancak  boynu bir türlü rahat dikemedim. Oldukça kalın dokulu bildiğiniz  kağıt peçeteyi boyun oyuğu boyunca dikerken kullandım. Tansiyon ayarını bu kez 4'e getirerek diktim.  Sonradan onları rahatlıkla yırtarak çıkartabiliyorsunuz zaten. Aşağıda soldaki fotoğrafta kağıt peçete ile dikilmiş halini görüyorsunuz. Mulaj kağıdıyla da dikebilirsiniz.
  
   Karmaşık parçaları uzun uzun kestim ve gelişi güzel bir hava vererek bluzun ön kısmına diktim. Ardından taşları ise taş yapıştırma makinesi ile bu yırtıkların dikiş yerleri üzerine gelecek şekilde yapıştırdım. Malum ütü ile en son yapıştırma işlemimde hezimetle sonuçlanmış sarı ütü lekesi olmuştu (açık renk kumaşlarda ütü lekesi nasıl çıkar onu da satır aralarında anlatmıştım). Bu ince tül kumaşta zaten istesem de direk ütü uygulayamazdım. Taşları abartmamaya karar verdim. Ne çok az, ne de fazla tam dikiş yerleri üzerine yapıştırdım.  Yapıştırma işlerimde ve benim hobi çalışmalarımda kullandığım bir ahşap var onun da altına şeffaf plastik bir plaka yerleştirdim. Bunları mutlaka kullanın derim, çünkü arka tarafa yapışıp kalabilir, oysa bir plastik plakayı arkaya yerleştirdiğinizde (bu plakayı bildiğiniz telli dosyaların plastik kısımlarını keserek elde edebilirsiniz) arkaya yapışsa bile buz dolabında plastik plaka ve çalışmanın kendisiyle birlikte bekletin, plastik plakadan çok rahat ayrıldığını göreceksiniz.
 
 
 
 
Bitmiş hali...
 
 
 
   Sol taraftaki bluzun  yuvarlak kesim, etek ucu rahat bırakılmış hali. Sağ taraftakinde ise giydiğim straplezin altına sıkıştırılmış şekli.  Lastikli de olsa güzel duracakmış diye düşündüm. Olmadı bunu lastikli yapacağım, karar veremedim, fikirlerinizi beklerim... hangisi daha kullanışlı olacak bilemiyorum. Bu arada çağla yeşilinden bunun içine atlet bluz da yapsam fena durmayacak sanki, hoş beyaz renkle yırtıklı desenler daha çok ortaya çıktı.. Bu arada saçlarımı arkadan dağınık topladım. Makyajsız halimle çok göz tırmalamak istemedim. Dudaklarım hayli kırmızı çıkmış hayret sabah sabah:).. Dağınık toplanmış saçlar her zaman favorim olmuştur. Salaş bırakılmış, rahat saç şekilleri de öyle.. Kısacası saçlarım genelde hep böyle kabarıktır. Ben memnunum, çok alıştığım için dalgalı ve kıvırcık, asi saçlarıma...
 
Detaylar....
 
 
Bir de penye hırkalı halleri, hırkasız daha güzel sanki:))
 
 
 
Bu arada bana bir ödül daha gönderildi.  Çok değerli Blog arkadaşlarımdan "Tuğba Mutfakta'nın" gönderdiği Ödül "Premio Dardos"
 
 
 
   Bu ödül hakkında hiçbir fikrim yoktu doğrusu, biraz araştırdım. Hemen her ödülü de almamak lazım değil mi:)) ? Ne olduğunu biraz araştırmak gerek. Şaka bir yana; yurt dışında özellikle; kültürel ve daha çok  yazınsal çalışmaları bulunan bloglara gönderilmiş genelde.  Ama sanırım biz de durum biraz farklı işlemiş görünüyor.  Bizler de ödül izleyicisi şimdilik 200'ün altında olan blogların aynı zamanda tanıtımını da yapmak amaçlanmış. Esasen bu yurtdışındaki bloglarda da amaçlanmış durumda. Çok çok teşekkürlerimi iletiyorum bu ödülü bana layık gören "Tuğba Mutfakta" blogundan Tuğba Hanım'a, gerçekten çok ince düşünmüş kendileri. Esasen ben ödül verme konusunda biraz kararsız kalan bir insanım. Çünkü birilerine verilince diğerleri gücenebilirmiş gibi gelir hep, hiç bir zaman düşünmediğim birşeydir insanları incitmek. Bilmeyerek üzdüklerim olursa da çok derinden etkilenirim. Şimdilik izleyicileri 200'ün altında denildiği için; tanıtım amacıyla olabileceğinden  kabul ediyorum uygulamayı, kurallar gereği  5 blogun  linklerini vereceğim, ancak, arkadaşlarımın gerçekten keyiflerine bırakıyorum. Neticede tek yaşantımız burada değil, kendimize ait farklı yaşamlar sürüyoruz ve bazen çok yoğun olabiliyioruz. Ödülü kabul edebilirler ancak 5 kişiyi seçip seçmemekte serbestler. İnsanları bunaltmak istemiyorum çünkü... Gönülleri güzel olan blog arkadaşlarımın keyiflerine bırakıyorum. Bu ödüllerin sonu gelmeyebilir çünkü:))..... nasıl isterler ve dahası elbette uygun olurlarsa, kabul ederlerse sevinirim.
 
Ödül listem şöyle:
 
Gerçekten bilgilerine ve çalışmalarına hayranlık duyduğum; (Çok şey bulacaksınız!)
 
Nurdan Hanım:                                  
http://nurdanishere.blogspot.com/                         
 
 Araştıran ve *özellikli*  olanı seçme konusunda başarılı bulduğum: Tülay Demirbaş
 
Çok  çalışkan blog: Şenay Atılgan:)
 
Çok sevdiğim; hobibaz bir hanım; her bilgisini ve deneyimini içtenlikle paylaşan:
Tatlı Cadı:
 
 
Sevgiler Herkese:)
 
 

31 yorum:

  1. Bluz cok hos olmus ellerine saglik ve de gulerek giyin. odulun de hayirli olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtap; çok teşekkür ederim çok incesin.

      Sil
  2. Sevgili Gooogoook ,dikiş konusunda marifetli hanımlara hep çok imrenmişimdir. Sen burada bluzun dikim aşamalarını adım adım anlatmışsın ya ben "ooo ben hayatta beceremem böyle şeyler " dedim kendi kendime. Annemden bilirim ince ve bir de esnek kumaşların dikişi çok zor olurmuş. Vallahi sana iki defa "bravo !" Ne güzel elinden dikiş geliyor,kes biç, dik ,şık şık giyin çık.

    Fikirlerimizi sormuşsun ya ben de söyleyeyim; hem beyaz hem de çağla yeşilinden atlet bluz dik bence giysine göre değiştire değiştire giyersin böylece. Yalnız fotoğrafta bluzun rengi pek anlaşılmıyor haydi onu da söyleyeyim.

    Ceketsiz de olur ama bence ceketin içinde çok daha şık durmuş :) Bir de ben lastikli bluz sevmiyorum sonuçta tercih senin.

    Heh heh ! Neden güldüm biliyor musun? Saçların tıpkı benimkiler... Sık gür ve asi dalgalı. Ne güzel barışmışsın onlarla ben genç kızken neler çektim onlardan neler...

    Çok tatlıymışsın tıpkı düşündüğüm gibi. Yanımda olsaydın öpüverirdim :)

    Canım çok uzattım ama ödülünü de kutlarım,insanlar bilmiyorlar sen daha ne ödüllere layıksın!

    Sözü kararında bırakamadım yine değil mi? Hep mutlu ol,sevgiyle kal!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevgili Nilgün ablacığım, çok teşekkür ederim. Biraz da vakit meselesi...
      Hım evet fikir çok önemli, iyi oldu, kirli beyaz diye tabir edilen cinsten bir atlet bluzum var sıra çağla yeşiline geldi o halde. Elimdeki çağla yeşili kumaş soluk renk. Bluzumun rengi tam anlaşılmıyor çünkü tül ya, bir de gerçekten griye çalan bir yapısı var çağla yeşilinin.. ilginç birşey..

      Evet aynen öyle barış ilan ettim yıllaaar sonra saçlarımla. Bunu dalgalı saçlı olanlar hep yaşarlar, çok iyi biliyorsun;)) Çok incesin çok teşekkürler tüm güzel sözlerin için. İstediğin bir yanak olsun, buyurunuz;)...

      Sizin yazdıklarınız hiç uzun gelmiyor bilesiniz, hem de asla! Asıl ben kısa tutamam yazılarımı :)
      Kucak dolusu selam ve sevgiler..

      Sil
  3. Yorumuna teşekkür ederim genç ve güzel hanım:)) Çok zevklisin. Çok şık olmuş:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nedret Hanım, çok teşekkür ederim. Pek genç sayılmamakla birlikte seve seve kabul ediyorum güzel yorumunuzu ben de:)).

      Sil
  4. Evettttt bununla birlikte birikmiş ödülüm 5 oldu yazılarım biriktiiiii :) Teşekkür ederim gooogoook :) En yakın zamanda ben de görevimi yerine getireceğim emin olabilirsiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senayatilgan; oo ne kadar hoş, evet bekleriz yazınızı;) sevgiler.

      Sil
  5. ya nasıl mutlu oldum :)))
    çok teşekkürler
    bu aralar ödül hususunda şanslı dönemdeyim
    yağıyor valla ama sen
    ''Araştıran ve *özellikli* olanı seçme konusunda başarılı '' demişsin ya
    ne yalan söyliim onure oldum çok
    gerçekten çoook araştırıyorum ve bunun farkedildiğini farketmek acayip güzel
    bilincine , hassas düşüncelerine sağlık veee yine
    TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli Tulay Demirbas; farkedilmez miiii?:) her zaman ifade etmeye çalışıyorum; blogların da gerçekten yansıttıları bir ruhu, kendine has özellikleri var. Çok araştırıp gerçeten seçici davranıyorsunuz, bu iyi bir takipçi tarafınden kesinlikle farkedilen birşey;) Sevgi ve Selamlar benden de..

      Sil
  6. canım çok tarz bir bluz olmuş bence, ve de 2. foto da penyenin içine sokunca daha hoş olmuş kesinlikle, emeğine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Swotpisces; canım yorumuna çok teşekkür ederim:) iyi oldu fikirler birikiyor;). Sevgiler, selamlar tatlım.

      Sil
  7. Sevgili Gooogoook,

    Kapıdan içeriye gecenin bir vakti adım atacak kadar koşuşturma içindeyiz bu son günlerde, o nedenle günün yarına döneceği şu saatlerde ancak teşekkür yazabiliyorum.

    Ödül için çok teşekkür ederim; her zamanki zarif halinize yakışır güzellikte yazıp sormuşsunuz. Sizi kırmak aklımdan en son geçen şey olur ama bana zaman tanıyın gerçekten vakit darlığım var ve bir müddet daha böyle olacak...

    "İnsanın içi ne ise dışı da odur" tanımı sizin için yapılmış gibi - resimlerden teyid ettiniz zaten. Aslında en güzel ödül de sanırım içi dışı güzel olan insanları bu dipsiz derya içinde bulmak ve ayıklamak.... O anlamda şanslı olduğumu düşünüyorum.

    Bluz şahane olmuş, özellikle ceket içi kullanımda! Güle güle ve güzel günlerde giyilsin ve üzerinizde eskisin :))

    Harf hataları varsa kusura bakmayın; yorgunluğuma verin :)

    İçten sevgilerimle,



    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurdan Hanım, tahmin ediyorum yoğunluğunuzu, blogunuzu takip edenler de seziyorlardır zaten;) ben de insanları sıkıştırmaktan pek hoşlanmadığımdan serbest rahat bırakıyorum bu ödül konusunda, değilse gönüller dediğiniz gibi iyi ve güzel olanı bir şekilde kendince ödüllendiriyor zaten böyle; sizin gibi; vakit darlığında bile ziyaret ederek!;) çoook teşekkürler. Benden de sevgi ve selamlar. İşlerinizde kolaylıklar diliyorum.

      Sil
  8. handan hanım handan hanıııım döktürmüşsünüz handan hanıım :) ellerine sağlık güzel güneşli günlerde giyesin inşallah ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seda'cım çok teşekkür ederim. Sağol, inşallah canım:).

      Sil
  9. Dikiş dikmeyi bilen arkadaşlara hep özenmişimdir. Kayın validemin eski singer makinesi ile çok uğraştım ama makine bozukmuş. Şimdilik dikiş ile ilgili hayallerimi ertelemiş bulunmaktayım, zaten yapabileceğime de hen üs inanmıyorum. Blüzün çok CiCi olmuş, eline sağlık. Üzerine çok yakışmış, ben de hırkasız halini daha çok beğendim.
    Ödülle ilgili görüşlerime gelince, o CiCi sözlerine mest oldum ödülün başım üstüne arkadaşım.. Ben de senin gibi ödül olsun, mim olsun.. v.s. olsun insanların paylaşma konusunda kimsenin zorlanmaması gerektiğini düşünüyorum. Hepimiz el emeğimizi, bilgilerimizi... v.s... paylaşıyoruz. önceden severek izlediğim bir blogu açıyorum mimlerden çekiliş haberlerinden geçilmez olmuş.. bu blogun nesini izleyeyim artık kaptırmış gitmiş kendini.. mim cevaplamayı çekilişlere katılmayı bu yüzden sevmiyorum.. gerçekten bir şeyler öğrenebileceğim blogları takip etmeyi tercih ediyorum.
    Hen üz başlamamış olsam da içimde hissediyorum bir gün ben de dikişe el atabilirim, bunda da gooogoook'cumun payı büyük olacak çünkü çalışmalarını severek takip ediyorum..
    Güzel çalışmalarda buluşmak üzere, kolay gelsin arkadaşım.. CiCi KaLL.. (^_^)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı Cadı: merhaba, evet dikiş özellikle de hanımları yıllardır cezbeden konulardan bence, beğenmene çok sevindim.

      Evet ben de aynı senin gibi düşünüyorum; insanları bunaltmamak adına, rahat bırakıp, keyiflerine göre davranmalarından yanayım. Aa estağfurullah, çok incesin, dikiş adına herşey insanın kendi içinde zaten; sevgiler benden de:)

      Sil
  10. ellerine sağşık çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CMOS; çok teşekkür ederim, beğenmene sevindim.

      Sil
  11. cok guzel bir DIY projesi olmus :) odul icin de tebrikler.
    Yeni takipcinim ben de beklerim :)

    http://www.stylishtimes.net/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hoş geldiniz;( sevindim beğenmenize.

      Sil
  12. yaaa çok beceriklisin, kıskandım gerçekten ;))

    YanıtlaSil
  13. Görev bilinci içinde bana vermiş olduğunuz ödülü yerlerine ilettim :) Tekrardan teşekkür ederim :)
    http://senayatilgan.blogspot.com/2012/10/odullerrrrrrrrrr-mimlenmelerrrrrrrrr.html?showComment=1350593318128#c5715638670958303249

    YanıtlaSil
  14. elinize sağlık çok şık.benim de aynı saçım kabarık çok zor oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mormenekselerr; ben alıştım artık, hatta hayli alışık ve barışığım sanırım, zaman zaman yine üzse de galiba ergenlikte daha çok dert oluyor, yaş ilerleyince biraz daha barışıyoruz;) sevgiler..

      Sil
  15. canım ellerine sağlık bence cok hos bır bluz olmuş sanada cok yakısmıs ..dediğin gibi hırkasız giymek daha iyi bencede..iyi günlerde giy canım..

    YanıtlaSil
  16. Ellerinize sağlık, güzel günlerde kullanın!

    Blogumda çekiliş var beklerim!
    http://madamchic.blogspot.com/2012/10/one-jeans-four-outfit-part-2.html

    YanıtlaSil
  17. Ellerine sağlık canım ben bunu atlamışım ne kadar hoş olmuş.

    YanıtlaSil