11 Eylül 2012 Salı

Bir Proje Birkaç Ayrı Niyet

 Bu yayına başlamadan önce pek çok blogda özellikle dikiş ile ilgili projelere yeni yeni başlayan hatta dikişe basit işlerle başlamak isteyen arkadaşların özellikle de ya yastık diktikleri ya da dikmek istediklerini okuyor, görüyordum. Bunun üzerine nevresim takımlarında  özellikle yastıklarda gördüğünüz, temiz bir dikiş sağlayan; "İngiliz Dikişini" anlatmak istedim. Aşağıdaki numaralı resimlerden 1'den 6'ya kadar ingiliz dikişini anlataya çalışacağım.

   Öncelikle bu dikişin;
  * Şifon ve organze tarzı ince ve kenarlarından çok atma yapan kumaşlarda,
  * Gömlek dikişlerinde (özellikle  erkek gömleklerinde gözlemlediğiniz, ve tabiki kadın gömleklerinde),
  * Bazı spor ceketlerin dikişinde,
  * Yastık dikişlerinde vb.,

 temiz ve estetik görüntü sağladığından tercih edildiğini belirtmek gerek.

 Ve gelelim ilk 6 resim ve sonrasına... Şimdi öncelikle şunu belirtmeliyim, ben ilk numarasız resimde kumaşa bakarak ben bununla ne yapsam; bir yastık kılıfı yapılacak ölçüde ancak, ama minik fırfırlı bir etek de olabilir diye düşününce;  ilk altı resimde İngiliz Dikişini nasıl yapabilirsinizin yanıtı, devamında ise basit bir fırfırlı eteğin bitmiş halini bulacaksınız. Neticede etek yapmaya karar versem de özellikle de bu dikişi resimli olarak anlatmaktan vazgeçmek istemedim.


1- İstediniz ve amacınıza uygun ölçülerde kestiğiniz kumaşı desenli yüzü size bakacak şekilde makineye alıyorsunuz. Kenar kısmından 0,5 cm kalacak şekilde dikişe başlıyorsunuz. Farkındaysanız normal dikişlerimizde bizler desenli kısımları içeride ters kısımları ise dışarıda kalacak şekilde hazırlıyoruz. Bu uygulamada şimdi tam tersini yapıyoruz.

2- Kenarlarından 0,5 cm kalacak şekilde dikilmiş olan kumaşın fazlalıklarını alıyor kumaşı 0,3 cm kalacak şekilde kesiyoruz. Yok bu kadar küçük şeyi kesemem uğraşamam derseniz, bu şekilde de bırakabilirsiniz, tabiki bu durumda içeride kalacak kısım bir miktar geniş olacaktır.

3- Kumaşın desenli kısmını içeriye çeviriyoruz, görüyorsunuz desensiz kısım dışa geldi şimdi, tam 0,3cm kalmış ve dikilmiş  desenli kenar içeride kaldı.




4-Şimdi ise görüldüğü üzere dikilecek kısmı; yani çalışmanın tersini makineye alıyoruz ve kenarlarından 1cm'e yakın bir dikiş uyguluyoruz. 0,3 cmlik önceden diktiğimiz kısım hemen içeride kaldı.
5-Çalışmanın kenarlarını iğne yardımıyla güzel bir şekilde düzeltmiştim dikmeden önce o yüzden dikerken hiçbir zorlukla karşılaşmadım. Görüyorsunuz yastık kılıflarının  iç kısmında olduğu gibi temiz bir dikiş oluyor.
6- Dikişin tersi ve bitmiş hali...Çalışmanın tersi işte böyle temiz görünüyor. Ben dikişin tam olarak neye benzediğinin iyice anlaşılması için özellikle tersinde bıraktım, çünkü bu dikişin önemi çalışmanın içinde temiz bir bitiş sağlamak.  Artık ne kadar anlatabildim bilemiyorum, umarım görüntüler yeni başlayan arkadaşlar için yardımcı olacak türdendir. Ben  bundan sonrasında bunu etek olacak şekilde hazırladım, bir kere aklıma taktım, öyle yapmak lazım;)

 
 
 

 
 
Bu eteğin bitmiş hali ama bunun lastikli özelliğinden yararlanarak bir üst olarak kullanılabileceğini de düşündüm, üstünüze bir bolero alarak, ya da almadan üst olarak da kullanılabilir sanki... Fazla renkli ve çiçekli oldu farkındayım ama eskiden ben de pekçok blog arkadaşımın yazdığı gibi özellikle koyu renk ağırlı, siyahlar griler, hani bunalım renkleri diye tabir edilen renklerden daha fazla hoşlanırdım, yıllar içerisinde daha da fazla renklenmek istiyor sanki insan... Sanırım  kendimizi renklerin canlılığına kaptırmak hoşumuza gidiyor.
 

21 yorum:

  1. wowwwww, harika bir proje olmuş, her ikisi de pek hoş, eline sağlık şeker...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım sağol, teşekkür ederim. Basit birşey başka kominler de oluşturabilirmişim beyaz ceket ile falan ama kedilerimize yapılanlardan sonra pek keyfim yoktu, belki bir ara tüm yaptıklarımı farklı kombinasyonlarla uygulayarak yayınlarım...

      Sil
  2. ellerine sağlıkk gerçekten çok iyi anlatmışsın.okuldayken görmüştüm bu dikişi ama unutmuşum niyeyse :) hatırlatman çok iyi oldu teşekkür ederim.ayrıca hem alt hem üst olarak kullanmanda ayrı bi farklılık ve güzellik katmış güle güle kullan cnm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merve'ciğim çok teşekkür ederim. Anlatmaya çalıştım, arkadaşlara fikir olması açısından, özellikle de yeni başlayanlar için.. sevgiler canım.

      Sil
  3. Cok egitici bi yazi olmus, super:) etegi cok begendim:)

    www.colorante-bea.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. Çok anlaşılır anlatmışsınız teşekkürler.:) ben tunik olarak kullanımını daha çok beğendim,çok yakışmış güzel günlerde giyin inş..Bu arada fındıklarınıza çok üzüldüm, malesef İNSANLIK DIŞI bir davranış,sabırlı ve sakin olmaya çalışın.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. Çok çok güzel olmuş keşke herkes sizin gibi böyle paylaşsa :) İki türlü kullandığınızı görünce aa ne güzel dedim süper bir fikir olmuş :) güle güle kullanın.. Sevgilerle..

    YanıtlaSil
  6. Çok beğendim rengini de, desenini de.. Hem etek olarak, hem de üst olarak süper durmuş. Eline sağlık, CiCili BiCili günlerde kullan İnşallah.. (^_^)

    YanıtlaSil
  7. çok güzel bir paylaşım olmuş teşekkürler ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel fikir,ellerine sağlık:)))

    YanıtlaSil
  9. Seher Taşcı; valla ne bileyim anlatmak istedim, anlaşılır olduysa sevindim;)

    SeaBelle Cinar; hakikkatten yaptıktan sonra ben de tünik gibi daha güzel durdu dedim, bundan yastık kılıfı ancak olur derken, hatta ancak çok minik etek olur derken baya baya birşeyler çıktı, biraz ufak tefek birşey olduğumu unutmuşum sanırım;)) Fındıklarıma hala içim yanıyor, ama bu tarz insanlara biraz göz dağı vermek lazım, bizler hanımefendiliğimizi, beyfendiliğimizi bozmak istemedikçe; hayvan düşmanları çıtayı giderek yükseltiyor! Teşekkür ederim desteğiniz için.

    Pınarın Dünyası; Etekleri böyle kullanalım gerçekten evde başkaca lastikli şifon eteğim var denemeye değer;)

    Tatlı Cadı; çok teşekkür ederim sağol;)

    Pınariko; Çok teşekkürler;)

    Ayten; çok teşekkür ederim, dur bakalım bundan sonrasında biraz daha kısa plaj eteği olmazsa iyidir, bununla daha ne yapacağımı şaşırdım;))) sanırsınız başka kumaş kalmadı;)

    YanıtlaSil
  10. Vallahi bravo.. Cidden bayıldım. Mükemmel olmuşş. Hem de kumaşınız da cıvıl cıvıl... Keşke ben de böyle şeyler yapabilsem...:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. miyav kedicik; çok teşekkür ederim basit birşey ama zihnimi de oyalasın diye yapmak istedim.

      Sil
  11. Çok keyifli bir post olmuş ve kumaşın desenleri harika...

    YanıtlaSil
  12. Blogunuza uğrayamıyordum bir iki post kaçmış!

    Telafi ederim sorun değil de fındıklar meselesi canımı sıktı; o durum nasıl telafi edilir ki? Hoş o kadar duyar olduk ki bu kadar ölçüsüz gelişmeleri kanıksıyormuyuz neyiz?

    Neyse!

    Bu kadar basit olsa da ben dikiş ya pa mam! Kafam basmıyor valla! Ama yapılan iyi mi vasat mı anlıyorum çok şükür :))

    Bu etek bluz çok şık ve zarif olmuş! Sınıfı geçti pekiyi ile; ellerinize sağlık!

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlara yanıt unuttuğumu görünce hemen yazayım dedim; çok teşekkür ederim:)

      Sil
  13. hem alt hem üst gruba girmesi güzel :)
    güle güle kullan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dikişdersi; çok teşekkür ederim. Böyle kullanılabilecek parçalar insanın hoşuna gidiyor gerçekten;).

      Sil
  14. Bir şey diyeyim mi; üst olarak çok daha hoş olmuş bence.
    Bolerosu da ayrı bir hava katmış.Pek şık.
    Elleriniz dert görmesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli ahestebeste; aynen ben de üst olarak daha çok sevdim sonradan;) öyle de kullanılabilir. Teşekkür ederim.

      Sil