16 Kasım 2012 Cuma

Tül Beyazlatma



Merhaba,
Tül beyazlatma maceramdan bahsedeceğimi söylemiştim. Evimdeki  tüllerden özellikle de bir tanesi tül cinsi olarak farklıydı ve bundan mıdır bilinmez bir türlü beyazlamıyordu. Çok fazla ürün kullandım, denedim. Olmuyordu bir türlü istediğim beyazlığı, yok daha doğrusu adeta temiz ve aydınlık görüntüyü yakalayamıyordum. Şimdi sizler piyasadaki onca ürün işe yaramıyor mu, diyeceksiniz. Evet inanın denedim, belki de seçtiğim o tülün yapısından (kumaş cinsinden kaynaklı olabilir) istediğim aydınlık görüntüyü bir türlü elde edemiyordum. Sanki adeta aydınlık olmak yerine grimsileşiyor, hatta hafif morarıyordu neredeyse ve tıpkı şu reklamlardaki gibi şaşkınlık ve bir nevi sinir harbi yaşıyordum. Sonra birden aklıma eskilerden "çamaşır sodası kullandım" sözü geldi bir yerlerden kulağımda kalmıştı, esasen annem pek kullanmamıştı bu çamaşır sodası neyse..  ya da ben hatırlamıyorum onun kullandığını. Ancak bu sodayı (artık nasıl birşeyse) bekleyecek ve alacak sabrım olmayınca, acaba normal karbonat da aynı işi görür mü diye düşündüm. Tülü doğruca  ılık su dolu bir kovanın içine ve  şu yanda gördüğünüz bir paket (75 gr) Karbonatı da suyun içine boca ettim. Tülüm yaklaşık 3,5 metre. --Bu arada bu tül uzunluklarından da bahsedeceğim aşağıda--.  Neyse 1 gün boyunca suyun içinde bekletme niyetindeyken tülü, işlerim nedeniyle 2 gün karbonatlı su içinde bırakmış oldum. Belki de bu daha iyi oldu bilemiyorum. Karbonatlı suda bekletmekdeki amacım; hani gümüşleri de parlatır ya, gümüşlerimizi de karbonatla ovarak üzerindeki birikimleri kabartmış oluruz ve temizleriz o mantıktan hareket etmek istedim. 2 günün sonunda bildiğiniz 1 kalıp beyaz sabunla elde yıkadım.  Akan  grimsi sular beni şaşırttı, neden mi? Çünkü sözüm ona makine bu tülü yıkamıştı!.. Üstelik içine neler katmamıştım. Öfkeden ne yapacağımı bilemeyince böyle bir deneye kalkıştım, sonuç beklediğimden güzel oldu gerçekten. Bu sistemi kullanan belki başkaları da vardır ama inanın ben bilseydim bugüne kadar kullanır ve uzun zamandan beri yaşadığım sinir harbini yaşamamış olurdum.  Beyazlattığım tül; normal bir odanın tülüydü ve bu uygulamadan çok memnun kaldım. Yine aynı şekilde uygulayacağım büyük ihtimalle.
  
  Gelelim tüller ile ilgili başka bir konuya; tül uzunluklarına;  benim salonumda 4 ayrı grup cam var  çünkü köşeye denk geliyor. En büyük cam kesiti 1,5 metre ve tahmin edin bakalım bu 1,5 metrelik alana tülcüler kaç metre tül kesmiş ve dikmiş? Tam 10 metre! İnanması zor ama gerçek! Salondaki diğer camları da sayarsak benim salondan çıkmamın kaç saatimi aldığını hesaplayamıyorum, yaklaşık kaç metre kare alan yapıyor bu!! Salon tüllerimi tamamiyle değiştirdim bu yüzden, çok vaktimi alıyordu. Bana kalırsa dümdüz birşeyler olup çıkmalı, bizdeki bazı uygulamalar bana gerçekten çok saçma geliyor bilmem katılır mısınız? Kimisi diyor ki "aaa olur mu öyle şey, tül dediğin metre metre kat kat durmalı?" Eh bu kuralları kim çıkartıyor, bizler değil mi? Bana böyle doğru gelir, sana başka bir şekilde doğru gelebilir, ama şunu anladım ki inanın vaktimiz yok diyoruz ancak çooook boş vaktimiz var çoook! Kuralları bu kadar benimseyip sürekli, "o,  bu ne der" diye yaşadığımıza göre gerçekten çok boş vaktimiz olmalı! Ne dersiniz?  

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
* Bu arada aşağıdaki yorumlarda gelince bir açıklama yapmak istedim, bücürük ve ben; yazmış tülcüler çok para almak için yapıyor diye. Çok haklı niyet bu belli ki ama yukarıda da yazdım belki abartı gelmiştir, tamamiyle doğru; 1,5 metre alana 9,80 cm yani yaklaşık 10 metre kullanmışlardı. Bu son aldığım tüllerimde kimseyi dinlemedim, tülcülerin nidaları kulaklarımda çınlamakta: "Ama böyle olmaz, çok az pileli olur ve  güzel durmaz vs..". Siz istediğiniz neyse onu yaptırın. Ben de kendimi dinledim hiç kimseyi değil..  Zamanın bu derece önemli olduğu bu devirde bazı şeylerin güzellikleri kadar pratik olmaları önem kazandı.

* Beyazlatma ile ilgili olarak ise şunu söyleyeyim, benim ölçülerimi isteyen değiştirebilir, ben 1 paket kullandım karbonat bilmiyorum belki iki paket olabilir, ya da iki kalıp sabunla olabilir, küvete konulup çiğnenebilir, ben elde yıkadım bir parça yoruldum elbette ama, beyaz olduğunu görmek için herşeyi yapabilirdim inanın, sonucun bu derece iyi olması beni şaşırttı açıkçası:).

 

42 yorum:

  1. Tüllerin beyaz olmasına takan biri olarak deneyeceğime emin olabilirsin:)ben de tüller bembeyaz olsun istiyorum ama grileşiyorlar zamanla:(((madem 2 gün beklettin benim de sanırım 2 gün suda bekletmem gerekir. Umarım iyi sonuç alırım:)tülcüler pli yaptıklarından mıdır nedir abartıyorlar:((ne kadar çok kumaş o kadar çok para kazanıyorlar:(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben; deneyin, benim ellerim birazcık yoruldu ama inanın öfkemden ne olsa denemeye razıydım. Küvete konulup çiğnene de bilirdi, ben şimdilik elimde yapmak istedim. İsteyen istediği gibi deneyebilir;). Karbonat arttırılabilir, sabun iki kalıp kullanılabilir:) herkes nasıl denemek istiyorsa öyle deneyebilir, belki sonuçlar daha da iyi olabilir, sevgiler.

      Sil
  2. Vallahi muhteşem!Akıl akıldan üstündür.
    Geçenlerde gelen bir mailde okumuştum, karbonat kullanımı ile ilgili bir çok bilgi veriyordu.İçimden geçirmiştim, evde bulundurmalı diye, şimdi iyice inandım.
    Ah, bu tüller ve kumaş perdeler, nedir sizden çektiğimiz:)Kabus billahi kabus.
    Çok iyi etmişsin, paylaştığın için teşekkürler.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahestebeste; inanın, evlendiğimden beri ben de bezmiştim. Ne olsa denemeye razı bir haldeydim. Neyse ki mutlu son oldu:)

      Sil
    2. Aslında biliyor musun, şimdi cevabını okuyunca aklıma geldi;
      beyaz sabun da bence çok etkili olmuştur.
      Demek ki karbonat ve beyaz sabun birlikte kullanılmalı.
      Çünkü ben temizlik bezlerini normal deterjanla değil beyaz sabunla
      yıkıyorum.Hayır, vallahi titizliğimden değil, daha iyi temizlediği için.
      Güle güle kullan mis gibi perdelerini, sağlıkla inşallah.

      Sil
  3. ben bu yüzden beyaz tül hiç almadım şimdiye kadar

    YanıtlaSil
  4. Tüllerimi yıkadığımda beyazlarmış gibi olsada,pli kısımları hep esmer kalıyor.Kilo ile karbonat aldım,temizliğin her alanında deniyorum,hatta çamaşır makinasında deterjanın yanına koydum verimli sonuç alamadım amaa dibi tutmuş yağı yanmış tencerelere süper.Bende bu konu hakkında post yazacağım görsellerini hazırladım.Tül hiç aklıma gelmemişti,kesinlikle deneyeceğim.Baktıkça için açılır.Tüllerini iyi günlerde kullan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mine Mert; teşekkür ederim:) Sizin yayınınızı da merak ettim, yayınladığınızda mutlaka okuyacağım:). Sizin tecrübelerinizden de yararlanmış oluruz, iyi olur, sevgiler:).

      Sil
    2. bende muzdaribim kesinlikle denıycem :)





      Sil
  5. Bazen kendime "sen yaşlandın bak ev ilerine gücün yetmiyor "diyorum ama sonra annemin benim yaşımdayken bu kadar işi gücü olmadığını anımsıyorum.
    Gerçekten sırf bazıları daha çok para kazansın diye olmayacak işlerle günümüzü ziyan ediyoruz. Kapitalizm bu işte Handan,sen çok harca ,çok tüket.
    1,5 metre için 10 metre tül harcamanın başka ne açıklaması olabilir ki?
    Deterjanlar ne işe yarıyor gerçekten de? Çevreyi kirlettikleri yetmiyormuş gibi bir de asli görevlerini yerine getirmiyorlar TEMİZLEMİYORLAR!
    Dediğim gibi zincirleri de kıramıyoruz. Hani otomatik makineler bizim işlerimizi kolaylaştıracaktı ?

    Sen bu yorumu okuduğunda hafta başı olacak;"mutlu haftalar" sana canım benim !

    YanıtlaSil
  6. sodalardan bende kullandım hatta bir gece çamaşır makinasında beklettim ama her halde ölçüyü kaçırdım ki bir kaç denemeden sonra tülümde yırtılmalar oldu şimdi kullanmıyorum beyaz sabunla denemedim teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gönül; Hanım, sizin uyarınız da kesinlikle "DİKKATE ALINMALI". Ölçüler önemli o halde:). Teşekkürler deneyiminizi paylaştığınız için. Ben ise belki de kendi ölçümü olduğu gibi kullanmalıyım, fazlası sıkıntı yaratabilir o halde:). Sevgiler.

      Sil
  7. Ahhh benim yarama da parmak basmış oldunuz kesinlikle uyarılara da yarak denicem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kelebeğin düşleri: esasen ben de pekçok insanın bu konuda benim gibi strese girip sıkıntı yaşamış olabileceğini tahmin ettiğim için paylaştım. Sevgiler:).

      Sil
  8. Sirke bir, karbonat iki. Ne çok işe yarıyorlar.Tül beyazlatacağı aklıma gelmemişti ama.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tülin, hanım evet doğal esasen pekçok uygulama olabilir, insanın o an aklına gelmeyebiliyor ama bazen de denemek istiyoruz:). Sevgiler benden de.

      Sil
  9. ben devamlı yapıyorum karbonatı. Çamaşır makinasına deterjanla beraber 2-3 kaşık koyuyorum tüllerin ıslandığına kanaat geitirnce kapıyorum makinayı. 3-4 saat bekletip yıkıyorum. sonuç süper

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyiymiş:) ben de bilseydim denerdim o şekilde de, bu güzel bilgiyi paylaştığınız için çok teşekkür ederim, mutlaka faydalananlar olacaktır;) sevgiler:).

      Sil
    2. tşkler bende deniycem şimdi.

      Sil
  10. Ne güzel, aklımda olsun.. her ilk baharda aynı krizi ben de yaşıyorum. krem rengi olması gereken perdelerim soba isinden grileşti sonunda dayanamadım çamaşır suyu kullandım ama hala griler ben de ilk baharda karbonatı denemek istiyorum.. şimdilik sular çok soğuk çamaşır makinesine bir müddet daha katlanacağım.. Sevgiler, CiCi KaLL.. (^_^)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı Cadı; başka formüllerde çıktı, makinede karbonatı deneyenler de varmış yukarıdaki yorumda yazıyor, gerçekten güzel fikirler çıkıyor denenmeye değer, teşekkürler herkese, sevgiler canım.

      Sil
  11. canım harika bir yontem bulmussun bence..benimde oturma odamdaki tülümde böyle bir sıkıntım oldu..çıkmıyor diye iki kere yıkıyordum..sonra deterjanımı değiştirip normal deterjan yerine herseyı sabun tozuyla yıkamaya başladığım ıcın daha ıyı sonuc aldım..demekki birde karbonatlı suda bekletsem ıyıce bembeyaz olucak :))sevdim bu fikri canım teşekkür ederim :)))
    1,5 metre cama 10 mt tül..nasıl bir açıklaması olabilir bu tülcünün acaba..perdecilere hiç güvenmiyorm bende ..salon tüllerimi çok ıyı dıyıp dünya paraya aldım..bir yıkadım buruş buruş oldu..her yıkamadan sonra ütülüyorum...
    bence o yuzden tüllerini kafana göre yaptırmakla çok ıyı etmışsın canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevil'ciğim. Yukarıda başka öneride bulunan değerli arkadaşlar da oldu, bir çok öneri birikti denenecek... Bunun dışında tül uzunlukları meselesiyle ilgili; bazı uygulama ve yaşam tarzları vaktimizi çok alıyorsa durup düşünmeliyiz. Gerçekten insan için en iyisini yine o kişinin kendisi biliyor. Sabun tozunu makinede kullanmayı düşündüm bir ara ama; bir tanıdığın "sürekli onu kullandığı için makinesinin çabuk bozulduğunu" iddia etmesi beni düşündürdü. O tabiki yalnızca onun iddiası olabilir. Makine ile uyumlu denmesine rağmen çekindim. Belki de denemeliyim:) Sevgiler canım:).

      Sil
    2. canımcım ben nerdeyse 2 yıldır dalinin bebekler için olan sabun tozunu kullanıyorum ama benim makinama bişey olmadı buzamana kadar..ve ilk kez senden duyuyorum sabun tozunun makinayı bozdugunu..bebekleri olupta sabun tozu kullanan cok ınsan var hem ..ben bu yüzden makinaya zarar vericeğini düşünmiyorum canım ve kullanmanı gönül rahatlığıyla öneriyorum..

      Sil
    3. Sevil'ciğim, sağol tatlım, bu önerini mutlaka dikkate alacağım;) sevgiler canım:)

      Sil
  12. Perdecilerin daha çok para etmesi için yaptıkları doğru! tülcü tanıdıklarım var:)
    Karbonatı duymuştum ama birebir deneyeni görmek beni de fazlasıyla tatmin etti sadece elde yıkama kısmını makinede sabun tozuyla yıkasak olmaz mı ki hatta sabunu rendeleyipte kullanabiliriz.Elde yıkamaya gücüm yetmiyor da:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynep Hanım, yukarıdaki yorumlarda pekçok farklı öneri de var, bir önceki yorumda yazdığım gibi; Çamaşır Makinesine uyumlu sabun tozunu deneyen birinden "sürekli sabun tozu kullandım, makinemi bozdu" yorumunu duymuştum, artık rendelemeyi bilemeyeceğim, ben makineme birşeyler olur telaşıyla elde yıkadım. Makinenize birşeyler olsun istemem...:), ama şüphesiz elde biraz yorucu oluyor.

      Sil
  13. sonunda geçen hafta denedim süper sonuç aldım
    çokkk teşekkür ederim bu yazıyı hazırlayıp bizimle paylaştığınız için ne kadar teşekkür etsem azdır
    tül beyazlatıcılar,leke cıkarıcılar ,deterjanlar hiçbirinin başaramadığını bir paket karbonat başardıya ne desem azdır
    oğlumun banyo küvetine bastırdım 2 gün beklettim :)) elde yıkadım benden sonrada makina yıkadı eski gri renkten eser kalmadı ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ikitanemvebiz; ben de o kadar mutlu olmuştum ki sonucu görünce, çok sevindim iyi bir netice almanıza, sevgiler:).

      Sil
  14. Krem tulde beyazlarmi acaba denesemmi bilemiyorum benim perdem krem kruveze ama beyazlasin istiyorum beni bilgilendirirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ben krem rengi tüllerimde de denedim, renkleri açılıyor, yani krem rengi bir parça açıldı, ben bolca beyaz sabunluyorum, iki gün bekletebilirseniz karbonatlı suda iki gün bekletin, karbonatın zararı olmadı en azından benim tüllerime çok memnun kaldım. Rengi gün günden açıldı krem rengi tüllerin de.. Kolay gelsin.:)) Sevgiler.

      Sil
    2. Canim tüllerim için öneri ararkan senin bloga rastladım.Tamda senin sorunundan bende muzdaribim 😕 Karbonat fikrini duymuştum ama uygulama şekli önemli.Benim elde yıkama imkanim yok,ne leğenim var nede küvetim derin :( Makinaya geceden sirke ve karbonat döküp ıslanınca kapatırım bende..
      Bu arada beyaz sabunu önce rendeleyip sonra bir kaba koyup su dolduruyorum ve sıvı deterjan elde ediyorum :) diğer türlü makinaları tıkadığını duydum..
      Paylaşımın için teşekkür ederim :)

      Sil
  15. Bir formülde ben vereyim.Ben de bir gün boyunca tuzlu suda bekletiyorum tül ve perdeleri.Daha sonra karbonat , deterjan karışımıyla makinede yıkıyorum.Yıllardır gri sandığım tüller beyazmış meğerse :))) Karbonatlı suda bekletmek de çok mantıklı.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  16. Ben de karbonat ve sirkenin her derde deva olduğunu duymuştum her yerde... benim halım beyaz... geçenlerde halı şampuanının içine bir miktar karbonat koyayım bakayım dedim... normal halı şampuanıyla istediğim gibi temizlenmeyen halım bembeyaz oldu hayret ettim lekeleri bile çıkardı... tüllerimde de deneyeceğim karbonatı teşekkürler paylaşım için :)

    YanıtlaSil
  17. Yağ sökücü kullanın ve sonuca bakın hanımlar ariel toz ariel leke çıkarıcı çamaşır suyu ve bimdeki tül parlaticisindan burdaki söylenenlerin hepsinde denedim ama hiç sonuç alamadım şekerden tutundan karbonata beyaz sabuna burda ne kadar yazı varsa hepsinide denedim yeminle benim denediklerimde hariç 15 20 liralik ilaçlarin yapamadığıni 2 liralik yağ sökücü yaptı ister deneyin ister denemeyin siz bilirsiniz hele de perdemin üst kısımlarini ilk aldigim günkü gibi oldunu gördükten sonra yağ sökücüden başka bişey kullanmazsiniz yıkarken hem perdenin üst kısımlarına sıkın hemde makina suyunu alırken koyun sonuç mükemmel tesadüfen denedim şimdi her yikadigimda kullanıyorum keşke önce deneseymisim leke çıkarıcilara yok loc a yok koslaya daha adını sayamadigim bir sürü ilaç perdelerin temizlenmemesi bende takıntı olmuştu bu yüzden çok para harcadım 2 liralik yağ sökücü her şeyi halletti çok şükür

    YanıtlaSil
  18. Bu yazına denk geldiğim çok iyi oldu .Yakında salon tülümü değiştireceğim ,fiyat sordum tahminimden fazla tuttu acaba senin söylediğin gibi fazla metre kumaş hesapladıkları içinmi ,şu yazıdan sonra bundan olduğuna emin oldum.

    YanıtlaSil
  19. gerçekten başarılı olmuş başarılarınızın devamını dilerim

    YanıtlaSil
  20. Benim kuzenim bu blogu tavsiye etmişti. Böyle ayrıntılı bilgiler sunduğunuz için teşekkür ederim. Güzel ve tamamlayıcı bir makale olmuş.
    Bence şu anda burada çok güzel bir yazı paylaştınız. Bu web sitesinin sahibine gerçekten müteşekkirim.Paylaşım için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  21. Tül beyazlatma için güzel önerileriniz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil