4 Şubat 2013 Pazartesi

Kurdele Nakışı...

 
   Merhaba arkadaşlar, öncelikle çok hasta olduğumu belirtmek isterim, o nedenle yorumlarda geç kaldığım ve kalabileceğim için özür diliyorum. Kurdele nakışı da nereden çıktı diye düşünebilirsiniz, hakkımda kısmında yazdığım, "pekçok kursa katıldım" cümlesindeki pekçok kurstan biri de kurdele nakışıydı. Aslında Hakkımda kısmında esas vurgulamam gereken bazı şeyleri eksik bıraktığımı düşünüyorum, o nedenle bazı şeyler yanlış ya da eksik yorumlandı diye gelen bazı yorumlardan bunu anladım,  onları en kısa sürede yenilemeyi düşünüyorum.
 
 
 

     2009 yılında özel bir yerin kurdele nakışı kursuna katılmak istedim. Çünkü kurdele nakışı son derece enteresan görünüyordu gözüme, esasen hala da öyle. Kurdele nakışı bence hayal gücü tamamiyle bize kalmış pekçok alanda kullanılabilir. Giyim sektöründe de... Benim gitmeyi istememdeki amacım temel bazı kurdele nakışı bilgilerini elde etmekti.  Ancak kursta esasen almam gereken bilgileri çok da iyi alamadım. Esasen öğrendiklerimle pekçok nakışı bir arada yapabilirim ama ben öğrendiklerimi kurs hocamdan değil de orada tanıştığım çok tatlı bir abladan "Hatice Abla"m dan öğrendim. Kurs hocamız özellikle belli bir grubu memnun etme çabasından dolayı bizlere hep basit şeyler öğretmeye çalıştı. Hatice Abla dahil hemen her hafta adeta yalvararak ilgi bekledik ve temel bazı bilgileri zorlukla almaya çalıştık.  Yukarıdaki kitap kursun artık sonlarına doğru bize satılan (25 Tl) bir kitap. Bu kitaptan henüz hiçbirşey yapmadım ancak çok güzel örnekler var.
 




   Bu benim ilk çalışmam, hocamız sağ olsun, ilk kalıbımı nakış işlenecek yüzeye işlerken bile yaprakların çizilmeyeceğini anlatmadı, o nedenle ilkinde  yaprakları bile tek tek çizmişim.. Kurdele nakışının desen çizimi çok belli belirsiz ve yuvarlak şekilde ifade ediliyor arkadaşlar mesela yapraklarla dolu bir dal olacaksa, sadece dalı çizmeniz yeterli, yapraklarını tek tek çizmiyorsunuz, sonradan nakışı yaparken işliyorsunuz, yani benim ilk deneyimimde yaptığım gibi yaprakları tek tek çizmemelisiniz. Mesela güllerin bulunduğu alan sadece yuvarlak ile ifade ediliyor... gibi... desen işaretlemeleri belli belirsiz ve bazı sembolik şekillerle de ifade edilebiliyor, yuvarlaklar ve ya düz dallar, çizgiler gibi...



   Bu çalışmam da; Kurdele nakışı ve Brezilya Nakışı karma çalışmam..


 
 
    Bu çalışma da benim kendi tasarladığım bir desen, sağ olsun hocadan fayda beklemekten artık vazgeçtiğimiz dönemlerde, kendi desenimi de kendim tasarladım. Çünkü ne zaman model kitaplarını istesek hep  onları yaranmaya çalıştığı gruba verdiği için desen bile bulamıyorduk! Olsun demokrasilerde çareler tükenmez, kumaş boyama ve cam ve vitray boyama kurslarına da gittiğim için desenimizi kendimiz nasıl yaratabiliriz oradan kalan bilgilerimle kendi desenemi kendim tasarlayabildim.  Önümüzdeki günlerde kendi desenimizi kendimiz nasıl tasarlarız (bilenler zaten biliyordur) minik ve çok basit bir anlatımla bunu sizlerle paylaşmak istiyorum.
 


 
   Hocamız artık beni nasıl kızdırdıysa bu kendi tasarladığım çalışmamı bile tamamlamamışım, yalnız elime alınca çok özendim, özlemişim sanırım.  Bu arada önemli birşey söylemek isterim. Arkadaşlar kurdele nakışı kitaplarını alarak hemen yapılabilecek birşey değil, bir hoca nezaretinde, ondan alacağınız işin incelikle noktaları öğrenilerek yapılabilecek birşey o nedenle, kitap alsam öğrenir miyim diye düşünmeyin. Kursuna gitmeniz mümkünse kursa giderek, bir şekilde öğrenmeye çalışın. Tabiki kurslarda düzgün anlatacak insan bulursanız, O mek, bu mek, şu meklerden, bizim hocaya ders almaya gelen  başka kurdele nakışı hocaları vardı! Anlayın ; yani kurs hocaları zaten bu işi bilmiyorlarsa kişi kimden öğrenebilir orası da işin ayrı bir tarafı... !  Ders almaya genlenlerden birine sordum, "daha önce nakış üzerine bir eğitim mi aldınız, ya da el sanatları ve benzeri alandan mı eğitim aldınız; ŞU MEK' te nasıl kurs hocası oldunuz" cevap " HAYIR hiçbiri üzerine eğitim almadım, bilmiyorum zaten bişeyler öğrenmeye geldim!" ama hiçbirşey bilmediği halde kurs hocası olmaya "EVET" demiş...!  Söyleyecek fazla söz yok.. Sevgiler..

31 yorum:

  1. Sabir ve beceri gerektiren her isin bir bilen tarafindan ogretilmesi, yonlendirilesi elbette cok onemli.

    Hele konu el sanatlari olunca bu konu daha da onem kazaniyor.

    Yarim kalan isler cok guzelmis, umarim en kisa zamanda tamamlanir ve sergilenirler. Hoca meselesine gelince. Cahil cesareti en tehlikelisi,bilmedigi birseyi insan nasil ogretmeye kalkar???? bu soruyu bir de kurs yonetci ve sahiplerine sormak lazim. Kurdele isini birakmasaniz iyi olurmus, ellerinizin pek cok guzelligi hayata gecebilme potansiyeli cok yuksek cunku.

    Kissadan hisse, ellerinze saglik, bitmis hallerini gormeyi bekliyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konu her ne olursa olsun, o konuyu incelikle bilen insanlar azaldı gerçekten, bu benim samimi fikrim, isterse dikiş olsun, ya da her ne ise yarım yamalak her şeye "EVET İŞTE TAMAM OLDU!" demeye devam ettiğimiz sürece de öyle olacak, bunları kanıksadık.

      Yarım kalan işim güzelmiş hakikatten, ben de tamamlama isteği uyandırdı gerçekten de;) sevgiler kocaman.

      Sil
  2. Sevgili Handan Hanım,
    Öncelikle çok çok geçmiş olsun. Bahsetmemişsiniz ama son zamanlarda çok yaygın olan grip olduğunu tahmin ediyorum, geldi mi gitmek bilmeyen bir hastalık...
    Kurdela nakışına ben de çok ilgi duyuyorum ama hiç bilmiyorum. Kurslara gitmek aklımdan geçiyor ama bir takım tereddütlerim vardı, sizin tecrübeleriniz bunları daha da arttırdı. Umarım bütün kurslar bu şekilde değildir.
    Yaptığınız işler, özellikle kendi tasarımınız olan işler çok hoş, ellerinize sağlık. Bahaneyle evde kalmışken bitirin de güzel güzel kullanın.
    Tekrar acil şifalar dilerim, sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  3. Handan hanımcığım çok geçmiş olsun umarım ciddi bir sağlık problemi değildir.
    Yazınızı okuduktan sonra ne kadar şanslı olduğumu bir kez daha anladım.Bu güne kadar dört ayrı kursa katıldım üçü Halk Eğitim biri özel kurstu.Hepsinde karşıma konusunda çok bilgili ve öğretme yeteneği çok iyi olan hocalar çıktı.Ama dediğinize katılıyorum öğretmenliğe eş ,dost işi ile kabul edilip hiç bir şey bilmeyen hocaların varlığından haberim var,keşke böyle olmasa..
    Yaptıklarınızı çok beğendim ellerinize sağlık bitmiş hallerinide görmek isterim.
    En içten sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtap Kaya; çok teşekkür ederim, doğrusu ne olduğunu bana pek anlayamadım, "Öksürük" geri geldi diyeyim...

      Size katılırım, ve her zaman şunu savunmuşumdur, eğitim de biraz şans işi gerçekten..! ben böyle söyleyince karşı çıkanlar olur ama işte herşey orta, siz ne kadar memnun kalmışsınız.

      Bu arada evet herşey hatır gönül ilişkileri halini almaya başladı, çok kötü çook... ama bu ileride "HİÇBİRŞEYİ ASLINDA TAM BİLMEYEN" insanlar topluluğu demek olacak!....

      Bitirmek nasip olur umarım.. o zaman seve seve paylaşırım.

      Sil
  4. Çok geçmiş olsun.
    Kurdele nakışını çok seviyorum ama maalesef bilmiyorum:) Ablam birkaç sene önce kursa gitmişti ve kızları için kırlent işlemişti.
    Ne kadar güzelmiş çalışmaların. Tebrik ederim.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okuyan; Ayşım hanım, öncelikle sağlık dileğniz için teşekkürlerimi sunuyorum, kurdele nakışı gerçekten de görenler üzerinde hayranlık etkisi bırakıyor, Ablanızın, yeğenleriniz için hazırladığı kırlentlerin de çok güzel durduğuna eminim. Çok beğeniyorum ben. Sevgiler.

      Sil
  5. Çok geçmiş olsun.
    Hazırlayacağınız çalışmayı bekliyorum,belki yapabileceğim birşeydir;)
    Tam bilmeyen-bildiğini iddia eden insanlar topluluğu son günlerde çok yaygınlaşıyor:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cingifilli; çok teşekürler sağlık dilekleriniz için öncelikle.
      Hazırlayacağım çalışma çok basit birşey, genelde kumaş boyamacılar, vitray, cam, çini boyamacıların kullanabildiği, hatta nakış ve desen işine meraklıların da uygulayabileceği, hatta her alanda işimize yarayabilecek birşey..
      Cehaletin prim yaptığı bir dönemde fazlasını beklemek yanlış olurdu da ben hala "ALIŞAMADIK" diyenlerdenim sanırım! bilmem yeterince açık oldu mu:))))

      Sil
  6. Çok başarılı çalışmalar canım eline sağlık.Bayılıyorum kurdele nakışına.Annem de geçen sene gitmişti ve kurs hocasından çok şikayetçiydi hiçbişey öğretmiyor diye.Hatta 'hocam şöyle bişey yapmayı düşünüyorum ',dediklerinde,' ben sana yapayım çok ucuza',diyormuş.Ne insanlar var yaa.Bu arada çok çok geçmiş olsun.Öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gulsah aydın; Sevgili Gülşah, insanlar bu satırları okusunlar!
      Demek şikayet yalnızca benim şikayetim değil! Değerli Anne'ciğin de benim gibi, tam adamına denk gelmiş desene.. Hakikatten cümlesi ne kadar yakışık almaz ve basit. Bizim hocamızda şunu derdi "Hocam şu kitaptan şunu öğrenelim, ne yapacaksın sen o modeli, basit basit güller yap geç!" aynen bunu söylüyordu yaa, inanılır gibi değil bunlar!... Sağlık dileklerin için çok teşekkürler.

      Sil
  7. Geçmiş olsun tez zamanda iyileşirsiniz inşallah.
    O kursları bilmez miyim kursların reklamlarda göründüğü gibi olmadığını içine girince anlarsınız.O hocanın belli grubunu merak ettim, hiç sorgulamayan sizin gibi her şeyi didik didik araştırmayan bir grup muydu?Ezberci grup yani, sadece hocanın verdiğiyle yetinip şu şöyle olsa daha iyi olmaz mıydı diye fikir beyan etmeyen gruplar.
    Kurdele nakışına bayılırım üç boyutlu olma hali inanılmaz güzel gösteriyor desenleri.
    Ve siz çok yetenekliziniz bayıldım bu çalışmalara.
    Kendi deseninizi kendiniz yapıyorsusunuz daha ne olsun maşallah.
    ellerinize ve yeteneğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zulaltan filiz; Filiz Hanım, sağlık dileklerinize çok teşekkür ederim. O grubu tahmin etmişsinizdir zaten, hatta şekil ve şemalleri bile gözünüzde bence çok da net canlanmıştır. Hiçbirşeyi sorgulamayan bir grup evet, tam üstüne bastınız, kalıpları olduğu gibi kabul eden, sorgulamayan... Ne yazık....

      Kesinlikle Kurdele nakışını özellikli kılan 3 boyutlu olma hali, son derece cezbedici. Güzel sözlerinize çok teşekkür ederim, benim anlatacağım basit teknikle kendi desenemizi kendimiz oluşturabileceğiz, tabiki bu tarz işlere meraklı olanların öncelikle işine yarayabilecek birşey.. Sevgiler..

      Sil
  8. Çok adaletli ya bu dünya kurs hocası oluvermişler. Bilenlerde işsiz gezsin. Neyse orası uzun mesele ben de çok hevesliyim bu kurdale işine ama dikişe falan çok kayınca isteklerim erteledim. Gerçekten çok güzel olmuşlar. Hemde öğrendikleriniz öyle zor öğrenilmiş ki bir daha sanırım asla unutulmazlar. Ayrıca çok çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pınarın Dünyası; bu tarz hocalar NEDENSE?! çoğaldı...Evet orası gerçekten uzun hikaye, gerçekten iyi bir hocaya denk gelirseniz mutlaka değerlendirin:) Zamanla belki siz de meraklandığınız bu alanda bir eğitim alma (kurs görme) şansı yakalarsınız, sağlık dileklerinize de çok teşekkür ederim. Sevgiler:).

      Sil
  9. cnm çok geçmiş olsun buaralar değişik bir virüs varmış bana da biraz bulaştı hatta değişik bişey süründürüyo:)))
    senin maaşallah on parmağında on marifet var, vallahi nasıl özeniyorum anlatamam! birde sen daha geleneksel el işlerini bile modern ve çok güzel tasarımlarla oluşturuyorsun bence... Örneklerin de çok zarif çok şık gerçekten
    Omek'e tesadüfen bir tanıdık sayesinde bigün uğradım ben de. Bizi cilt bakım eğitimine çağırdılar uygulama yapmak için. Uygulamayı yapan bayan eline kozmetik almamış heralde daha önce kendisine krem bile sürmemiştir cildimi yoluyodu:))) annemin de saçını boyamak istediler. Kadın kıramadı boyattı valla annemin boyaması onlarınkinin yanında değme kuaförlere taş çıkarır sanırım:)))
    Bunlar bir de basit örnekler, bir de böyle zor elişlerindeki başarılarını düşünemiyorum bile(!) onu da sen bizzat yaşamışsın:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Melis'ciğim çok teşekkür ederim sağlık dileklerin için. Hakikatten ortada süründüren birşey olduğu kesin tatlım, gitti dedim geri döndü daha da güçlenerek:))

      Güzel görüşün beni mutlu etti Melis'ciğim, çok teşekkürler.

      Senin verdiğin örnek de aynı benim yaşadıklarımı andıracak tarzda. Yukarıda Gülşah da Annesinin olumsuz deneyiminden bahsetmiş, O halde bunlara bir el atsalar hiç fena olmayacak, hoş bu devirde kimi kime şikayet edeceksin?!

      Sil
  10. Handan Hanımcığım,

    Hastalık sözü sizin gibi cevval ve genç insanların ağzına hiç yakışmıyor, üzerinde çok sakil duruyor.

    Öncelikle gelmiş ve de geçmiş olsun! Kendinize iyi bakın; daha yapılacak çok iş, konuşulacak çok konu var...

    Kurdele nakışı, iyi yapanını elinden çıktığında sanat eseri gibi oluyor. O nedenle özenli olan, yaptığının hakkını verenlerden biri olarak yarım bırakmayın derim. Naçizane...

    Yazdığınız diğer mesele, sanırım toplumumuzun görünmeyen yok yok görünen kanserli tümörü. Hayatın her alanında cin olmadan adam çarpmaya kalkan, hamken yandım ben yandım diye nara atan, "mış" mış gibi olup da usta edasına bürünen şahıslar giderek o kadar çoğaldı ki hani elini sallasan 20 sine çarpar durumdayız...

    O nedenle hangi iş olursa olsun, tuttuğu işin hakkını veren her seviyede insanların sabırlı olması gerekli. Bunlardan biri olarak göreviniz bu. Yani bırakmayın; devam....

    Sevgiler ve tekrar geçmiş olsun dileklerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurdan Kanber; Nurdan Hanım, gerçekten ben de kendime hiç yakıştıramıyorum hastalık sözcüğünü, gerçekten benim iç dünyamı adeta yansıtmışsınız. Çok teşükkerler sağlık dilekleriniz için, çabuk geçirmek nasip olur inşallah.

      Kurdele Nakışı gerçekten de çok enteresan bir iş, sizin de ifade ettiğiniz gibi hünerli ellerden çıkınca adeta sanat eserini andıryor, yaptığım işlerde çok aceleye getirmeden iyi olsun, güzel olsun diye uğraşırım, hiç bir işime kendim tam not vermemişimdir. Hep eleştiririm, sürekli, bir yerde kendimi geliştirmem için buna ihtiyaç var..

      Toplumun kanayan meselesi, şu sıralar TAVAN yaptı..! Çünkü herşeyin "Normal" karşılandığı dönemlerden geçiyoruz. Sonumuz iyi olsun..

      Haklısınız bizler birşeylerin ucunu bırakırsak olmaz.. Devam etmek gerek:) Sevgiler:) güzel dileklerinize de çok teşekkürler.


      Sil
  11. canım benim bunlar çok güzel...
    eline emeğine sağlık...
    zor ve sabır gerektiren birşey bunlar...
    seni tebrik ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gurme Şirine; çok teşekkürler, sabır gerektiren şeyler gerçekten hemen oldu denecek birşey değil, inşallah en azından şu çalışmamı bir ara tamamlar, sizlerle paylaşırım, çok teşekkürler.

      Sil
  12. Kurdela nakışı.. Annemde bir ara gitmişti hala saklarız o zaman yaptıklarını, çok hoş eğlenceli bir uğraş. :] Bir çok el işine oranla daha sade bir görünümü var. :] Çalışman da çok hoşmuş, tamamlamayı denemelisin bence. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcu BAYRAM; Annenizin çalışması da eminim çok tatlı olmuştur, ben çok seviyorum bilemiyorum. Hakikatten 3 boyutlu duran enteresan birşey.. Güzel sözlerinize çok teşekkür ederim. Sevgiler:).

      Sil
  13. olsun ya ne güzel şeyler öğrenmişsiniz.
    hiç dikkatimi çeken bişi değildi.
    hoş cici zarif.
    elinize sağlık.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone; çok teşekkürler, zorla da olsa birşeyler öğrendim gerçekten, sevgiler:).

      Sil
  14. ellerine saglık hepsi harika:))

    YanıtlaSil
  15. Oooo Alla'm ne kadar güzel, ne kadar şık! Eline sağlık Handan'cığım, çok beğendim, benim böyle şeylere hiç yeteneğim yok o yüzden ancak yapanlarınkini hayran hayran seyrederim böyle:)bu arada çok geçmiş olsun canım..umarım şimdi daha iyisindir...sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben; çok teşekkürler, iyi sayılırım:) sevgiler benden de.

      Sil