4 Eylül 2016 Pazar

Uzun Kollu Anvelop Bluz, Kol Manşeti (Bilekçe) Dikişi

    Merhaba,




 Anvelop bluza başlayalı epey olmuştu, kumaşı tülbent kumaşını andırır tarzda incecik. Dolayısıyla tam mevsim dönümlerinde giyilebilecek türden. Creazion Dergisi Model : 117 (2015 | 2)

Anvelop bluzun yapımını tek tek anlatmayacağım. Yalnızca önemli bulabileceğinizi düşündüğüm birkaç noktadan bahsedeceğim. 

Bu tarz anvelop bluz dikişinde yaka kısmına öncelikle oldukça geniş bir parça çevirmenizi tavsiye ediyorum. Model sürekli öne doğru açılma yapmasın. Bu nedenle ben oldukça geniş yaklaşık 4,5 cm kadar parça çevirdim ve diktim, aşağıda görebileceğiniz gibi.



  Orjinal modelde düğmeli bir kol manşeti bulunmamasına rağmen ben öyle yapmak istedim. Orjinal modelde göremezseniz şaşırmayın.
Aşağıda da görebileceğiniz üzere kol için kesilen parçaya bilekçe ve manşet açıklığı için belli bir mesafe bırakmanız gerekiyor, ardından o açıklığa geçmek üzere ben biye kullandım. Ben 6 cm bıraktım, dikiş paylarını da düşünerek. Kumasland; den aldığım biye yapma aparatı ile pratik bir şekilde istediğim boy biyeyi hazırladım, zaten aşağıda da göreceğiniz üzere en fazla 20 cm boyunda ve 4 cm eninde keseceğiniz ikişer biye iki kol için yeterlidir. 

 
 Üstteki görselde en solda biye geçilmiş kol manşetini görüyorsunuz.

 
  Kolun pile yapılmamış orjinal boyundan 1 cm daha uzun yaptım manşet uzunluğunu, kalınlığı sizin isteğinize kalmış. Bir yandan manşetleri dikişe hazır şekilde katlayıp hazırlarken öte yandan biye geçirdiğiniz kol ağzını yukarıda kırmızı ile işaretlediğim şekilde minik bir üçgen oluşturacak şekilde dikiyorum. Bu dikiş kol ağzını toparlıyor.




Ve son olarak kola manşetin (bilekçe) takılışı ve dikişin bitmiş halini görüyorsunuz. Otomatik ilik açma seçeneği ile seçtiğiniz düğme boyuna göre ilik açmak da makineye kalıyor. 


Yapmak isteyenlere kolaylıklar dilerim.

10 yorum:

  1. Çok güzel olmuş Handan'cığım, eline, emeğine sağlık. Rahmetli annemin en sevdiği şeydi siyah-beyaz uyumu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten kurtarıcı;) çok teşekkürler:)

      Sil
  2. bluz da anlatım da harika!!

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık ne güzel bir bluz olmuş.Hem modeline hemde kumaş seçimine bayıldım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, Anvelop bluzlar kolay aslında sadece bir fark yapıp kolu manşetli olsun istedim.

      Sil
  4. Bu modeli çok severim ama yakası açılıyor diye pek kullanmaya cesaret edemiyorum. Yakayı geniş bırakma fikri çok mantıklıymış, sağ ol canım. Kol manşetini ben de böyle yapıyorum çok pratik oluyor, ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakayı biraz kapalı tuttum sevgili Hande, kumaşa çizerken baya kapalı çizdim ve içine boyun ve ön kısmına boydan boya çok geniş bir parça çevirince dışarı dönme veya sarkma pek olmadı, içinden geçiyorsa yapmalısın;)

      Sil
  5. Eline koluna sağlık Handan elbise bile olur bundan veya sabahlık tarzı bir giysi..severek giy inşallah yakışır sana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle, çok teşekkürler güzel öneriniz için de;) düşünüyorum birşeyler daha bakalım ne zamana yapabilirim. Sevgiler.

      Sil