7 Mayıs 2013 Salı

Kolsuz, Önden Bağlamalı Gömlek Dikişi

   

   Geçtiğimiz günlerde çini desen, bir çalışmaya başladığımı bildirmiş,  sürpriz olsun demiştim. . İşte aşama aşama anlatmaya çalışacağım kolsuz, önden bağlamalı gömlek dikişi...




Esinlenmesi Bershka 'dan...


Bu model için; onca burda dergisi araştırmalarımdan bir tane uzun bağlamalı bir model bulamayınca modeli kendim uydurmaya karar verdim. Önce bir gömleğin arka kalıbını çıkarttım. Yukarıda da görüldüğü gibi yalnızca arka kalıp var. Öne geniş bağlamalı bir model yaratmak için aşağı doğru uzatmak ve sivriltmek gerektiğini düşünüp, iki parça kestim. Ama bir yandan da model bağlama kısmı olmazsa diye de endişelendim doğrusu. Kısaca ön bağlaması deneme yanılma yoluyla bulmak istedim. Eh fena durmadı sanki;)..



Önü  sivriltip yanlardan da ingiliz dikişi yaptım. İngiliz dikişini merak edenler daha önceki yayınıma bakabilirler. Gömlek yaka ve yaka köprüsünü başka bir gömleğin üzerinden kalıp çıkarıp 2 parça olarak biçtim.




Yaka köprüsünü telaladım.


Yaka kısmını telaladım. Tek tarafı telalandı. Kimi uygulamalarda iki kısmında da tela olabiliyor. Bunda kumaş zaten ince ve yazlık olduğundan gerek yok. Kumaş tela kullandım. Ben biraz gösterişli, dik yaka duruşunu seviyorum.


1- Yaka 2- Yaka köprüsü
1- Yaka kısmını telaladıktan sonra çevre dikişlerini yapıyoruz. Köprüyle birleşecek yeri  açık kalıyor. İşlem bitince 2 nolu yaka köprüsünün de yan dikişlerini yapıyoruz ve yaka köprüsünü 0,5cm olacak şekilde kenarlarından içine kıvırıyoruz. Yukarıda görülüyor.  Böylece 1 nolu yaka, 2 nolu yaka köprüsünün içine geçmeye hazır.  Telalı yüzleri aynı noktada birbiriyle buluşacak şekilde dikiyoruz.  Tıpkı yukarıda görüldüğü gibi. Yakayı yaka köprüsüyle sabitlemek için dikişimizi yapıyor ve birleştiriyoruz. Şimdi yaka ve  köprüsü bir bütün olarak gövdedeki boyun oyuğuna geçmeye hazır bir bütün, Tıpkı birleşik kalıp tek yaka gibi.  Bazen görüntüler kelimelerden daha anlaşılır olabiliyor. İsteyen direk görselleri takip edebilir;).



 Bu kez; 1- Yaka köprüsü , 2- Boyun oyuğu

Yaka ve yaka köprüsü bütün olarak boyun oyuğuna  teyelleniyor. Telalı yüzleri gömleğin sırt, yani dış kısmına gelecek şekilde teyelleniyor. Tüm teyellemeler; yaklaşık 0,5cm olacak şekilde içeri kıvrılıp teyellendikten sonra; köprünün telasız yüzü son olarak 1. noktadan 2. noktaya tam okun bulunduğu yerin üstüne gelecek şekilde kapatılıyor yani dikiliyor.




İşte yakayı boyna kapatma dikişi.



Yakanın boyna montelenmiş son şekli.




Kollarda,  temiz bir görüntü için pervaz (bir diğer tabirle parça çevirme) işini dışarı doğru yapmak istedim. Bu aynı zamanda farklı spor bir hava veriyor,  ben beğeniyorum. Önce parçayı içten dikiyor (gömleğin ters yüzüne kumaşın da ters yüznü ve başlangıç ucunu içe kıvırıp teyelleyip dikiyoruz)  sonra ise dikilen parçayı dışa çevirip teyelliyoruz.


Teyellenen parça yine 0,5cm kadar bir bölüm içine kıvrılıp dıştan dikiş atılıyor, böylece içten ve dıştan temiz bir dikiş sağlandığı görülüyordur sanırım.




  Genel bir görüntü ve ilgili açıklamaları






Bitmiş son şekli.


Not: Gelen bir soru üzerine burada parça çevirme diye bahsedilen bir diğer tabirle Pervaz çevirmedir.



Bir parça da olsa yapımını anlatmaya çalıştım, dilerim yapmak isteyen arkadaşlar için küçük de olsa ipucu içeriyordur. Sevgiler:)



51 yorum:

  1. güzel gömlek
    güzel kumaş
    güzel anlatım
    eminim anlatan bayanda güzel :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler çok incesiniz:).

      Sil
    2. Kesinlikle ben şahidim güzelliğine:) Arkadaşım aramışsın yeni gördüm yarın döneceğim sana:)

      Sil
  2. Sizden öğrenecek çoook şeyim var :) beni yanınıza çırak olarak alır mısınız :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok Estağfurullah canım, sen gel eğleniriz birşeyler öğrendikçe;)) Sevgiler.

      Sil
  3. Harika, paylaştığın için teşekkürler:) Bir şeyler öğrendikçe bu blog işini daha çok seviyorum. Bir ara anvelop bluzu da normal bluzdan nasıl çevireceğimizi öğret, korkuyorum başlamaya...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuzumm sen mi korkuyorsun, neler yaparsın sen;) aşkolsun, incelik göstermişsin. Sevgiler canım benim.

      Sil
  4. gömlek çok hoş olmuş elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  5. çok güzel bir gömlek olmuş ellerine sağlık:)
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. ÇOK GÜZEL OLMUŞ.. MAŞALLAH DİYİM.YAKA FALAN BEN HİÇ UĞRAŞAMAM HERALDE...

    YanıtlaSil
  7. Muhteşem bir anlatım olmuş canım ve çok şık bir gömlek olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. Canım kumaşı zaten çok beğenmiştim ve modeli merak etmiştim,kumaşa uyumlu olabilecek güzel seçim olmuş bence.Detay paylaşmanda süper olmuş bu tarz kol bitirmeyi hiç yapmamıştım,kendi adıma çok faydalı oldu.Ellerine sağlık iyi günlerde kullan.

    YanıtlaSil
  9. Cok iyi bir is cikartmissiniz bayan Googook sizi tebrik ederim :)

    YanıtlaSil
  10. tam yazlık ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  11. harika olmuş bende yapmayı düşünüyordum.Çok güzel anlatmışsın canım.Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  12. mükemmel bir gömlek olmuş Handan (izninle sen demek istiyorum), anlatım da çok faydalı olmuş, yaka yapımı çok açıklayıcı, paylastigin için teşekkürker canım, güle güle giy, eline sağlık ;)

    smrdmr.blogspot.com

    YanıtlaSil
  13. handancım nerden başlasam bilemedim..tek kelime ile harika..benim gibi dikiş tekniklerinin bilmeyen biri için harika bi yayın olmuş..böyle devam et ne olur..ayrıca ingiliz dikişini güncellemen harika olmuş..şahsen ben dikiş tekniklerini yok denecek kadar az biliyorum..devam lütfeeeeeeeennn :) çok öptüm sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. Yine mükemmel ötesi olmuş maşallah gerçekten ellerinize sağlık.. Çok profesyonelce...:))

    YanıtlaSil
  15. Çok profesyonel görünüyor canım. Kol bitirişlerine ben de bittim:) Üzerinde de görelim:)

    YanıtlaSil
  16. Yaka çok güzel olmuş ben yakayı pek beceremiyorum.bir dahakine senin yöntemini kullanırım artık:)

    YanıtlaSil
  17. fıstık gibi gömlek olmuş !! çok da güzel resimleyip anlatmışsın :)
    ellerine, emeklerine sağlık
    Güzel günlerde giy inşallah
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. ben yenıyım ve sizide simdi kesfettımm harıkaa olmuş gömlek cok begendım bende sızı bloğuma BEKLIYORUM

    YanıtlaSil
  19. Bencede anlatımda süper sonuçta çok hoş...

    YanıtlaSil
  20. Ne kadar emekli işler malesef böyle yeteneklerim yok benim elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  21. Çok şık olmuş, şöyle kırmızı aksesuarla beraber hayal ettim nedense!Elinize sağlık!

    YanıtlaSil
  22. çok düzgün dikmişsin gerçekten. kumaşa da bayıldım :))

    YanıtlaSil
  23. dikiş bilen insanlara hayranım ben iki kumaşı bi araya getiremem ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  24. nuryyl; beğenmene sevindim güzelim, çok teşekkür ederim.

    Değmesin Yağlı Boya; çok teşekürler:)

    tuğba yıldırım, çok teşekkürler,

    gulsah aydin; Gülşah'cığım beğenmene çok sevindim. Sen de anlat kuzum, herkesin anlatımı değişik oluyor çünkü bence zenginlik oluyor, çok iyi olur. Sevgiler.


    Semra Demir; Elbette Handan demen beni mutlu eder, Sevgiler:).

    Ceyda Çiçek; Ceyda'cığım yayını beğenmene sevindim canım. Sevgiler.

    Miyav Kedicik; çok teşekkürler, sağ olun:)

    Shelby; Seher'ciğim çok teşekkür ederim, beğenmene sevindim. Sevgiler.

    Pınar SAKİN ÇAĞLAYAN; Beğenmenize çok sevindim, teşekkür ederim.

    zulaltan filiz; Filiz'ciğim çok teşekkürler beğenmen beni mutlu etti.

    derya durkut; teşekkürler, hoş geldiniz bloglamaya o halde;) sevgiler.

    suhuba; çok teşekkürler, beğenmenize sevindim:).

    İÇİMDEN GELDİĞİ GİBİ; Çok teşekkürler, benim ki annemden sürekli görme meselesi bence o kadar;)) Sevgiler.

    Sinem; Kesinlike doğru bir göz!:) çok teşekkürler...


    ANTİGONE; Beğenmenize çok sevindim, çok teşekkürler. Kumaşı ben de çok sevdim..

    meri; Yok yok olur gerçeten ama herşey zamanla belki de.. İlgilerin bile öyle oluyor.. teşekkürler:).



    YanıtlaSil
  25. cnm benim harikasın gerçekten nasıl güzel bişey çıkardın ortaya öyle çok beğendim ellerine sağlık.
    Ben dikiş dikmeyi bilmiyorum biliyosun ama detayları o kadar güzel ve ince çalışıyorsun ki hayran kalıyorum sana ve dikişlerine...modeli kumaşı herşeyi harika! yaz günlerinde her zaman herşeyle kullanılabilecek bir parça olmuş çok da kullanışlı:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, Melisciğim. Beğenmene çok sevindim. Yazlık birşey oldu işte;). Pekçok şeyle giyilebilir olması hoş evet.

      Sil
  26. Ben sadece bakıyorum vallahi ama beğeniyle :D
    Ellerinize sağlık Handan Hanım!
    Kolunuzdaki altın bileziklerin sayısını ben artık şaşırdım... Sahi kaç taneydi? :D

    İçten sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurdan Hanım gördüğünüzü idda ettiğiniz bilezikler sihirli bence yalnızca görmek isteyenlerin görebileceği türden anlaşılan o ki;)

      Çok teşekkür ederim.

      Sil
  27. Harikulade! Bu ayri bir yetenek maasallah Benin icin de cok faydali bi post oldu;))

    YanıtlaSil
  28. ooooooo ınanmıyorum bana da dıskı ogretırmısınız makınem var ama dıkemedım henuz :(((

    YanıtlaSil
  29. model ayrı güzel ama kumaşın desenine de bayıldım ben :)

    YanıtlaSil
  30. Son derece temiz bir dikiş olmuş, ellerine sağlık. Herkesin bir yaka dikişi var. Sanırım yakayla yaka ayağını tek dikişle birleştirmişsin. Yaka ayağının dikiş payı katlandığına göre, ben öyle düşünüyorum. Güle güle giy. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  31. bravo size nasıl detaylı ve anlaşılır anlatmışsınız.gömlek model olarak ve desen olarak çok güzel.ellerinize sağlık.sevgiler..

    YanıtlaSil
  32. bu sezonun da modası,
    kumaşa da bayıldım, elinize sağlık

    YanıtlaSil
  33. Değerli yorumlarınıza çok teşekkür ederim arkadaşlar.

    YanıtlaSil
  34. Çok güzel olmuş ellerine emeğine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  35. çok güzel olmuş:))) bende dikiş dikebilmeyi çok isterdim ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  36. Çok güzel, bayıldım. Renk zaten harika ama dikiş konusunda epey tecrübeli olduğunu düşünmeye başladım şu an :)

    YanıtlaSil
  37. Ben bunu kesin yapacağım süper olmuş anlatım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  38. Bunu düşük kolda denemek istiyorum cok güzel olmuş 😍

    YanıtlaSil