19 Aralık 2014 Cuma

Kumaş Fiyatları

     Merhaba, biz hanımların kumaş aşkı hiç bitmez, evlerimizde ne kadar olsa da farklı bir doku, farklı bir renk hemen bizi harekete geçirir ve onunla yapabileceklerimizi hayale dalarız. Ancak bu sene Eskişehir'de kumaş fiyatları hayli yükseldi ya da her sene olduğu gibi kış olmasından dolayı bir yükselmedir bilemiyorum ama esasen geçen seneden beri gözlemlediğim bir durum bu. Kaliteleri, dokuları, kimi zamansa renkleri cezbediyor ancak bir önceki yayında da bahsettiğim gibi kışlık birşeyler dikmeyi düşünüyorsanız oldukça yüksek miktarları gözden çıkartmanız gerekiyor: "Aynı fiyata zaten hazır satın alırım, vaktim de az, o kadar uğraşmak da istemem doğrusu" diyorsanız, satın almak tek seçenek  görünüyor. Sizin şehrinizde durumlar nasıl merak ettim...


     Durumu esprili bir şekilde anlatmak için seçtiğim kareler ise geçtiğimiz günlerde tekrar izlediğim efsanevi "CASABLANCA" filminden...;) O güzelim filmden kumaşlarla ilgili kareleri görünce kaçırmadım ve haftasonuna özel bir enstantene olsun istedim....

 





Sevgiler

Kumaş fiyatlarından bahsetmeyi unutmayın;)..

35 yorum:

  1. Çok hoş olmuş Handan Hanımcığım. Afyon'da zaten kumaşlar ucuz değil. Bursa kumaşçısı var bir tek oradan da hiç ucuz bir şey almadım bu güne kadar desem yeridir. Pazardan buluyorlarmış ama ben pazara gitmiyorum. Bir kaç kere gittiğimde de denk gelmedi maalesef. Kumaşlarımı da bu aralar internetten indirimden alıyorum. Nerede Anadolu'da 3 metresi 5 TL'ye kumaş falan?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurten Hanım komşu şehirlerdeyiz; Eskişehir de Çarşamba Pazarı var , ama ben çalıştığım için öğlen saatim çok sınırlı Servis git-geli dışında yarım saatim kalıyor, o zamanda birşey bakılamıyor.

      Sil
  2. Bizim burda yani Çanakkalede pazara gelen parça kumaşçıda iki fiyat var. 2-3 TL. Daha pahalısı arasan da yok. O yüzden çok şanslı hissediyorum kendimi. Asterlıklarımı da oradan halllediyorum ve 5-6 tl ye malolan kabanlar, parkalar, trençler...:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkan Hanım ; harika;)! Maşallah diyeyim fiyatlara zam yapmasınlar. Orada fiyatların uygun olmasına çok sevindim, buradaki parçalar çok küçük ve kiminin re yazık ki boyaları akıyor, kısacası Istanbul ve Trakya ile kıyası imkansız, teşekkürler yorum için falımda Truva Atı çıkmıştı , ister misiniz oralara geleyim; ))) Meğer o at da kumaş aşkımdan mı çıktı şimdi buldumm;)!

      Sil
  3. Aynı durum bizde de var ben küçük yer ondan pahalı diyordum ama sanırım bununla ilgili değil. Parça kumaş satan yerler lazım bize...

    YanıtlaSil
  4. Çok tatlısın Handancım. Aynı şey dün geldi baaşıma. Saks mavisi bir kaban kesmiştim dün Taksimde bir baktım nerdeyse aynısı 40 tl. Aldım gitti valla. Dedim ben dikene kadar zaten :)) canım yoğunluktan yazamadım aklımdasın manken konusunda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın Fulya' cığım . Parça kumaş bulmak imkansız değil de zor, hem boyutları küçük hem de boyaları akabiliyor. Almak bazen daha mantıklı:) Bu fiyat yükseltme leri ise kışın daha çok oluyor. Manken konusunda ne zaman uygun olursan:) beklerim.

      Sil
  5. Ankarada parça kumaş satan bir yer var mı bilmiyorum galiba yok :( kumaşcıda en uygun metresi 5 tl den kesiyorlar bide adını ucuz bursa kumaş pazarı koymuşlar .. Eskişehirde çarpa da satılmıyor olmasına saşırdım ama

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskişehir''de Çarpa dan alan çok ama ben çalıştığım için öğlen saatim çok sınırlı. Bir de insanlar çok erken saatte 8 gibi çuvalları adamlarla birlikte açıp güzellerini alıyorlar. Öğlen saatine hem çok sınırlı ve küçük parçalar kalıyor nem de parça kumaşların rengi akabiliyor, o nedenle pek denk getiremiyorum.

      Sil
  6. Kareler pek keyifli olmuşlar :) Kumaş fiyatlarına gelince, ben de Ankara'da Bursa kumaş pazarı müşterisiyim. Orta tezgahlara koydukları kumaşlar 5-10 lira/m. fena değil. Hazır giyimde kullanılanlardan daha iyi ya da daha kötü değiller. Acemilik zamanları için bence muhteşemler. Ama iyi bir şey dikmek isteyince iyi para vermek de gerekiyor ki yine de aynı kalitede hazır giyimden daha makul oluyor fiyatı. 3. indirimde ancak bir ipek gömlek 60-70 liraya düşüyor onda da ya renk uymuyor ya beden. Kumaşçıda indirim denk gelip de ipeği 30-40 lira/m. alınca pek bi güzel oluyor tabi :) İstanbul'a gittikçe de cuma/Kadıköy pazarı aklımı alıyor. İyi kumaş, çok nadir denk geliyor ama penye, triko, astarlık parçalar gerçekten güzel oluyor. Hemde 3 lira 5 lira sahiden. Hani her hafta gidebilsem daha seçici olabilirim de senede 1-2 kez gidince gözü dönüyor insanın. Pazardan, gözüm dönmüş halde ya da kumaştan hiç anlamadığım zamanlarda aldığım, gereksiz kalabalık yapan da bir yığınım var tabii ki. Diksem emeğime yazık. Aman ne çok lafım varmış! Kumaş olunca konu, hiç bir sınır tanımıyorum, hepimiz gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gayet keyifli yazmışsınız, hiç de uzun değil.Kumaş bu başka türlü anlatılmaz;)! Istanbul dönüşleri hepinizin aynı desenize;))

      Sil
  7. Sanırım sanslilardanim ben de. ..İstanbul Ümraniye de oturuyorum ve kumascilar cok yakin.Neredeyse gun asiri goz atıyorum. 1-2 TL'ye harika parçalar buluyorum.Bazen de 5-10 TL. .yani super.size de parcaci lazim,sesimizi duysalar da acsalar keske..

    YanıtlaSil
  8. Normalde fiyat bilmediğim için buralar ile nasıl karşılaştırabilirim bilemiyorum ancak çok çeşit yok. İnternetten alıyorum ben ne dikiyorsun dersen hiçbir şey renkli renkli dursun yeter : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kumaş bu öylesine olur ki tablo gibi izlenir; )! Bence de dursa da yeter:).

      Sil
  9. ben de Çanakkale'de yaşadığım için genelde pazardaki parçacıdan alıyorum kumaşlarımı. dün biri scuba, biri saten iki parçayı 5 TL'ye aldım mesela. bir de Baykumaş'tan gelenler var. ama İstanbul'da yaşadığım günlerden evde hatırı sayılır bir stoğum da var. görmeden dokunmadan kumaş almak sıkıntılı tabii. ama yine de senin için en iyi seçenek internet gibi duruyor. baykumaş, kumaşmanya gibi siteler. bir de yeni öğrendiğim kumaşfırsatı diye bir site var, kabanlık kumaşlar 7-8 TL. bir bak istersen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hmmm çok güzel yazmışsın canım, ayrıca internet konusunda diğer arkadaşlar da vurgu yaptı, yaptığın güzel yorum sayesinde bildigim sitelerin yanına yenisi de eklenmiş oldu son bahsettiğin siteye bir bakayım, çok teşekkürler.

      Sil
  10. bende kahramanmaraştayım ve burdada kumaş fiyatları uçmuş durumda penyelerin bile metresi 10 tl.dan başlıyor.Buralaradan hiçbirşey almıyorum zorda kalmadıkça.Ama 2 hft önce eskişehire ailemin yanına gittiğimde çarşamba pazarına uğradım ve kumaş tezgahlarından beni çıkaramadılar.Mağazadan 4 parça kumaş alabileceğim fiyata tezgahlardan bir yığın kumaş buldum.dalgıç kumaş, penye ve krep tarzı kumaşları seçtim ben genelde.Böyle bakınca beni tatmin etti diyebilirim.Eğer fırsatın olursa çarpaya uğra derim 1tlden başlıyor 5tlye kadar değişiyor.Metreyle satılan kumaşlarda var ama değmez. Kaşe kumaşları metreyle satıyorlardı 10 tl.Kaliteli gibi dursada kaban dikimine çok emek veriliyor cesaret edemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Penye fiyatları hemen hemen aynı hatta 12 liraya da var. BUKP da. Çarpa için İnstagramdan yazdığım gibi canım. Uygun ama ben çalıştığım İçin bakmak için sadece 30dk. var. Ben Öğlen arasında gidip alana kadar Çok güzel paralar hep seçilmiş oluyor onu da şuradan anlıyorum..

      Pazara gittiğimde kadınların çoğu; biz ikinciye geliyoruz sabah çok güzel parçalar vardı hemde bunun iki katı aynı fiyata:) kesilmiş şimdi onlar:) deniyor.

      Sil
  11. En bahtsiziniz benim! Otesi yok, Guterman makara iplik 7 lira! ( Turkiye fiyatini bilen var mi?) Bir makara da yetmez en az 21 liracik iplige vermek gerek. Cok guzel kumaslar var yok degil. Metresi 50$'dan baslar, 100,200,300$ diye gider boyle.. Sahane kumaslar. Tasarimci olsam o kadar guzel dikebilsem harika seyler cikar, ve onlarin uzerine yukluce ekleyip satabilsem eder belki. Yoksa iki metre kumas fiyatina yilda bir Istanbul'dan bir valiz kumas getirmek daha akillica.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meri Hanım; doğrusu sizin yazdıklarınızı okuyana kadar kendimi şansız sayıyordum. Çok haklısınız yurtdışındaki fiyatlar düşünecek olursak çok şanslıyız gerçekten. İstanbul sizin için de güzel seçenek umarım siz de sık değerlendirebilirsiniz. Sevgiler.

      Sil
  12. instagramda @bursakumaspazari olarak aratın bir ben alışveriş yaptım hem kargo hızından hem fiyatlardan memnun kaldımsürekli güncelliyorlar sayfayı whatsup üzerinden irtibat kuruyorsunuz. tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahar Hanım iyi ki paylaştınız çok teşekkürler. Ben bilmiyordum. Dilerim başkaları da okur faydalı olur.

      Sil
  13. resimler harika analatmış :)
    bende neslihan hanım gibi şanlsıyım ümraniye kumaş cenneti onunda dedği gibi 1 , 2 liraya harika kumaşlşlar var yok daha fazla alım derseniz mağazaya girip 5 liradan alınıyor kıymetini bilmek gerek sanırım buranın

    YanıtlaSil
  14. süper olmuş, bayıldım:))))

    YanıtlaSil
  15. trabzon da da çok pahalı, pahalılığını geçtim aradığım şeyleri de bulamıyorum mesela penye kumaş dükkanlarda bile satılmıyor..şu pazarları olanlara çok imreniyorum

    YanıtlaSil
  16. :))) alemsin arkadaşım.yazıya bayıldım.
    evime yakın bir bursa kumaş pazarı var.maalesef kapanıyor o yüzden her türlü kumaş fiyatının altında.bir iki kumaş almıştım geçenlerde ama çok komik fiyata.gerçi parça kumaşlardı.bunun dışında bilgim yok benim dikişle çok işim olmadığından.

    YanıtlaSil
  17. Çok güzel, fotoroman okur gibi hissettim. Ben de İstanbulda yaşıyorum. Bakırköy Cumartesi pazarımız var. Kumaş cenneti, bloğumda yeşil bir kaban yayınlamıştım. O kumaşı geçen sene tamamını 2 liraya almıştım. İnanılır gibi değil ama şansıma 2 liraya buldum. Hemde çok güzel bir kaşe. arada sırada cumartesi pazarına gidip çok güzel kumaşlar buluyorum.

    YanıtlaSil
  18. zaten eskisehirde uygun bulabilecegin 2 tane kumasci var 2 sokak arayla.oz bursa kumas pazarindan kase parca kumaalar aliyorum 1 mt 10 lira diger bursa kumas pazarindanda ust katta 5-10 lira arasi cok guzel kumaslar var ozellikle triko cok fazla.bende instagrama diktiklerimi koyuyorum orda 10 liraya aldigim kaselerden kabanlar var.bakmak isterseniz madammor_stil hesabimin adi.bozuyukten sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Elcin uyanik
    Ben hem sansli hem sanssizim.Almanyada bir fermuara turk parasiyla 20 lira verince turkiyeye gelince ne varsa topluyorum ozellikle carsamba pazarindan aldigim kumaslar 2 tl en fazlasi 4 liraydi torba torba kumas topladim simdi izine gelince kac kez carpaya giderim diye sayiyorum 😁

    YanıtlaSil
  20. Sevgili handan merhabalar .Bloglara pek vakit ayıramıyorum bugün senin blog da geçmiş yayınlara bakıyorum .Ellerine sağlık ,ben hiç cesaret edip kendime bir şeyler dikemedim.
    Kumaş fiyatlarına gelince şehre göre kesinlikle değişiyor ,mesela görüyorum instagram dan olsun blogda olsun benim metresini 7 tl ye aldığım kumaşları 13,15 tl ye alıyorlar.Benim Kayseri de kumaşcım var devamı gelmeyecek ,az kalmış kumaşlarını alt kata metresi 3 lira 5 lira yapmış o reyon tam sana göre o kumaşlardan güzel kıyafetler çıkar .Ben genelde nevresim tarzı ,pamuklu alıyorum marka ürünlerin ve ben çift enli kumaşların metresini en pahalısını 8 liradan alıyorum .kumaşta fiyatta sıkıntım yok benim sevdiklerimin fiyatı hep makul.
    kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumlarınız icin çok teşekkür ederim, arkadaşlar;) herkesin fiyatlar konusundaki yorumları konuyu zenginleştirdi, çok teşekkürler.

      Sil