23 Mart 2017 Perşembe

Kısa Ceket Dikişi ve Astarlama

   Merhaba,

Bu tarz bir ceket dikmeyi uzun zamandır istiyordum ancak karar vermekte zorlanma sebebim ise kumaş tercihimin ne olacağından kaynaklıydı. Şöyle ki; klasik bir "Chanel Ceket" tarzı mı istiyordum,  yoksa kısa bir ceket miydi istediğim ? Chanel tarzı bir ceket olacaksa buklet kumaş uygun olacaktı. Şehrimde ne yazık ki güzel bir buklet kumaş bulamadım ve asıl istediğimin de şu an için kısa bir ceket olduğuna karar verince hemen işe koyuldum. Elimde bu kumaştan bir hayli vardı. Çok almıştım beğendiğim için, çift taraflı kullanılabilecek, siyah beyaz desenli bir kumaş. Kazağı desene benzese de kazayağı desen değil kumaşım.


     Model: Burda Dergisi Şubat 2010 Model no : 140

    (Burda/02/2010)

Model ile ilgili önemli notum şu olabilir, payını korkak vermeyin kısacası biraz fazla paylı kesmenizi tavsiye ederim. Tam ucu ucuna oturan hatta alt kısımları fazla kavisli olmayan bir model . Dolayısıyla modeli keserken bunları göz önüne alabilirsiniz.
 


Dikiş aşamalarının bir kısmını instagram üzerinden paylaşmıştım. Kumaş ve astarı birlikte kestim ve daha sonra astarın kumaştan 3-4 santim daha kısa olası gerektiğini göz önüne alarak astarları daha sonra etek ucu kısmından  ve kollardan 3-4 cm kestim. Bunu ilk baş yapmadım tedbir amaçlı. İlk olarak ceketin kendisini dikiyoruz. Daha sonra ise astar üzerinde çalışmaya başladım ve pervazları yukarıda sağ altta görüldüğü gibi telaladım.




 Bu tarz bir çalışmada yukarıdaki görselden de anlayacağınız üzere çok fazla ölçüm yapmanız gerekiyor, düzgün bir dikişin sırrı bu. Tam olarak milimetrik çalıştım diyebiliriz. Çünkü desenlerin biri kare biri yuvarlak olarak devam ediyordu ki ceketin boyun kısmının omuz başlarının denk gelişlerine kadar aynı desenden olmasına azami dikkat gösterdim. Sol üstte görüldüğü üzere astar ile ceket arasındaki farkı netleştirmek için son bir kez daha ölçü aldım. Kol ve omuz çizgelerinin aynı desenle başlamasına hatta pensli kısımlarda bile desenlerin bir intizamı olmasına dikkat ettim. Uçan kalemler ölçümleri net almak için çok ideal!. Tekrar tekrar aldığım uçan kalemlerim (Kumasland.com 'dan)



 Ceketi ve Astarı (astar; ceket kumaşından pervazlı ve telalı) üst üste koyarak son kontrollerimi yaptım paylar arasındaki eşitliği kontrol ettim ve ardından sağ üstte görebileceğiniz gibi en önce kırmızı çizgili boyun kısmını ve ardından mavi ile belirttiğim ceketi pervaz ile birleştirdiğim noktasını diktim. Mavi ile sınır çizdiğim kısma kadar dikiyoruz ceketin önünü!. Tam aşağıya kadar dikmiyoruz.! Turuncu ile göstermeye çalıştığım yerler ise astar ve ceket arasında olması gereken 3-4 cm'lik fark isteyen daha fazla da fark yapabilir ama bu durumda ceketin biraz daha uzun biçilmiş olması gerektiğini unutmayalım. Astarın bir kolunun altından açıklık bırakıyorum daha sonra ceketi tamamen çevirmek için.

 


   Ceketin asıl  önemli kısmı yukarıdaki görselde.  Ceketin kendisi ve astarı birleştirmeye çalışırken yüzü yüzüne gelecek şekilde tutturuyoruz. 1 ile belirttiğim; mavi çizgili kısım (bundan önceki görselde de anlatmaya çalıştığım gibi) boyundan aşağı etek ucuna doğru indiğimiz ceketin ön kısmı, kopça ya da düğme diktiğimiz bölümü. Görselin üzerinde de anlattığım gibi tire ile işaretli kısma kadar dikip bırakıyoruz. Ardından ceketin 2 numaralı işaret ettiğim bölümüne geçiyoruz. Ceketin etek ucu ile astarın etek ucunu boydan boya birleştiriyoruz. 3 numara ile belirttiğim; Sarı ile belirtilen kısım fazlalık olacak şekilde pot kalıyor, işte orasını yukarıda da göstermeye çalıştığım gibi kıvırıp içine dikiyoruz, 1 numaralı dikişin devamı gibi düşünüyor ve şimdi aşağı kadar inip dikişimizi bitiriyoruz.


   
   Ceket ve astarlarken kolun dönmemesi için kolumuzu ve astarı işaret noktasından sabitleyelim. Evet ceketin astarlanış son hali de bu şekilde,  çizgili belirtilen noktadan açıklık bırakmıştım ceketi çevirebilmek için ve etek ucunu dikip köşe kısmında kalan fazlalığı da içine kıvırarak diktikten sonra ceketimiz hazır sayılır. Ceketin yan kısmındaki açıklıktan ceketi çeviriyor ve  gizli el dikişi ile tamamlıyoruz ve ceketimiz hazır. Ben kumaşını çok sevmiştim. Modeli de ayrı sevdim. 
  Üzerimde fotoğrafladığımda da paylaşacağım. Sevgiler.


7 yorum:

  1. çok şık olmuş elinize sağlık kazayağı bu sene de çok moda :)

    YanıtlaSil
  2. Canım çok açıklayıcı ve anlaşılır şekilde anlatmışsın ve ceketin çok güzel olmuş. Eline emeğine sağlık :) Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Muhteşem olmuş ellerinize sağlık güle güle kullanın...10 numara 5 yıldız

    YanıtlaSil
  4. ne kadar zormuş ceket dikmesi emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  5. eline sağlık anlatım da güzel!

    YanıtlaSil
  6. Çok şık olmuş, epey de özenmişsin. Ellerine sağlık, keyifle giy :))

    YanıtlaSil