30 Nisan 2013 Salı

90 'ların Başı ve Çizgililer

   Esasen çizgi desenli kumaşlar her sezon şu yada bu şekilde vitrinlerde yerini alır.  Kimi sene çizgililerde belli renkler ön plana çıkar, bir başka sene ise farklı renkli ve çizgililer tavan yapmaya başlar. Sonbahar ve kışa doğru daha ziyade siyah ve ağırlı tondaki çizgililer daha trendken yazla birlikte daha açık tondakiler hiç şüphesiz daha çok kullanılıyor. Kış ve sonbahar sezonunda özellikle kırmızı-siyah, mor-siyah,  vizon-siyah, mavi ve yeşil-siyah  kullanımına daha çok rastlıyorum. Herneyse, ben de çizgilinin özellikle geçmişteki izlerini araştırırken, bu sezon yansımalarının özellikle (siyah-beyaz çizgili) 90'ların başında da çok popüler  olduğunu farkettim. Bakalım sizler de katılacak mısınız?
 
   Aşağıdaki Burda dergileri 1991 senesinden, ben lise 2'deyken aldıklarımdan. Miss B;  Burda'nın gençlere yönelik modayı takip etmek isteyenler için çıkardığı yayınlardandı. Bu tarz özel sayı ve iç ara yayınlar her zaman bulunmazdı açıkçası, okula gidip geldikçe denk gelirse alırdım. Fiyatı o zaman için 15.000 TL imiş. Gülümsedim bunları fotoğraflarken.  Hey gidi günler diyormuş insan;) 
 
 
Miss B 2/ 91
 
 
Çizgili bir yelek; yaz için ilginç olabilir !
 
 
 
Miss B; Trendler 91 (Özel Sayı)
 
 
Bakalım bu hanımefendinin gülümsediği kadar güzel çalışmalar var mı?
 
 Bu hanımefendilerin de güzelliğine hayranım zaten. Burda güzellerinden bir güzellik yarışması düzenlersem şaşırmayın. Geçmişin güzelleri de hiç fena değil bence!...
 
 
 
Gömlek ve Şortumsu pantolon etek (bunlar ne kadar modaydı hatırlayanlarınız var mı?:)
 
 
 
 
 
 
 
 
Boyna atılan çizgili kazaklar.
 
 

 
Lacivert ve kırmızı güzelliği!
 
 
 
 


Çizgili ve Karmaşık renk kombinasyonu!




Burda Temmuz 1991'den iki model


 
Salopet tarzı şort tulum,  sütlü kahve ve beyaz çizgili elbise
 
 
 
Sizler geçmişe mi gittiniz, bugünü mü yaşadınız bilemem. Ben çoğu zaman çok fazla şey değişmedi diye düşünüyorum.
 
Sevgiler:).
 
 

24 yorum:

  1. Katılıyorum, bu yıl da pijama pantalonların çizgileri, ceketlşerin çizgilerin ekarışmış gidiyor, dön dön, hep tekrarlıyor moda, ama biz hep aynı şeylerin içine sığamıyoruz, o ayrııı:))

    YanıtlaSil
  2. dönüp dolaşıp aynı yere geliyoruz...bu nedenle hiçbişey atamıyorum ben bu gene moda olur diye :)

    YanıtlaSil
  3. Hepside çok hoş ve rahat modeller.Çizgili ve ekose tekrarlayan desenler, moda dünyasında.Selamlar :))

    YanıtlaSil
  4. vayy !!!çok güzel bir nostalji oldu benim için. zaman ne çabuk geçmiş. 90'larda neon renklerde ceketler, kravatlardan oluşan erkek modası vardı ve hiç güzel değildi.

    YanıtlaSil
  5. Eskiler zaman geçince tekrar moda oluyor,modası geçti diye almamak lazım :)

    YanıtlaSil
  6. Bayıldım bu posta :))Annemin eski çantaları, annanemin ayakkabıları elbiseleri hepsi bu yıl vitrinlerde :)
    Ellerine sağlıkk :)

    YanıtlaSil
  7. o pantolon etekler unutulur mu hiiç:)çocuktum ama benm de vardı:)

    YanıtlaSil
  8. moda kendini tekkrarliyor :) ama sevdim ben :)

    YanıtlaSil
  9. Ah 1991 benim Üniversiteden mezun olup asistan girdiğim yıl..:)) Nasıl geçmiş yıllar aman Allahım ama moda dönüp dolaşıp aynı ben de o zaman hiç yaşlanmıyormuşum gibi hissediyorum kendimi..:))

    YanıtlaSil
  10. Handan Hanımcığım, yayınınızı okurken o yıllardaki vitrinler, giydiğimiz modeller gözümün önünden geçti. Özellikle hatırladığım ise modellerin çoğunlukla bol ve düşük kollu olmalarıydı. Şimdiki anlayışla bakınca pek hoş durmuyor aslında.
    Her neyse, moda hep bir takım yenilikler getirmek zorunda ve belli aralıkla kendini tekrar etmekte. Bir güzel tarafı ise eskisi kadar kısıtlı ve katı değil.

    Bu arada, Melis'e hazırladığınız sürprize bayıldım. Harika olmuş.

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  11. Siyah beyaz cizgili yelek cidden guzel yalniz,giyilebilir gunumuzde bile :)

    YanıtlaSil
  12. eskilere dönüş var galiba

    YanıtlaSil
  13. heeey bunları alan çok ki halaaaa.
    bundan model alan kesen biçen hala çok insan var kii.
    :)

    YanıtlaSil
  14. ben oldum olası sevememiştim bu modayı...yıne sevmeyecergım sanırım bu cızgılı kıyafetlerı:))

    YanıtlaSil
  15. Nasıl da benzıyor modeller. Tulumlar, taytlar gömlekler:)

    YanıtlaSil
  16. ben de var çok eskilerden bir ara paylaşım hem de çok eski :) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  17. Evet bu senede çizgili modeller çok fazla var.Birde cıvıl cıvıl her yer :)Rengarenk kıyafetler.Bahar geldiği kıyafetlerden belli oluyor.İnsanın içi açılıyor resmen :)

    YanıtlaSil
  18. çok hoş olmuş cnm, moda nasıl bir döngü içinde insan inanamıyor bazen!!! 90 lı yılları severdim, değişik bir tarzı havası var o yılların:) şu iri çizgili gömleklerden almam lazım diye düşünüyorum.
    Bizi gülümsettin eskiye şöyle bir baktırdın cnm teşekkürler:)))

    YanıtlaSil
  19. tarih tekerrürden ibaret :) evet çoğu zaman eskiye dönüyor moda...
    50 ler 60 lar 70 ler çok hoşuma gidiyor ama tekrar moda olmayacağını düşündüğüm tek tarz 80 ler :)
    böyle bir tarz olamaz yaa :))

    YanıtlaSil
  20. bugünün modasından izler taşıdığı bir gerçek

    YanıtlaSil
  21. bu kadar olur resmen moda kendini tekrar etmiş başka bir söz yok dicek şu çizgili gömlekten almayanı dövüyorlar resmen herkeste ve çoğu dergide ünlü modacıların tasarımları arasındada yer almakta.. moda kendini tekrar ediyor yıllar sonrada olsa.. <3
    sevgiyle kalın..:)

    YanıtlaSil
  22. Elift: Elif Hanım, çok tatlısınız bahsettiğiniz önemli konu ise hepimiz için geçerli;)))

    Nilgün: Hakikkatten aynı şeyi ben de çok düşünüp atmam:)

    Ayten: Ayten Hanım bunlar işte hayatı aslında güzelleştiren unsurlar, seviyorum ben tekrarlasa da, eskiden daha rahattı modeller bu bir gerçek;) Sevgiler selamlar benden de..


    zulaltan filiz: Filiz’ciğim, her dönem belli şeyler daha ön planda oluyor, beğendiklerimiz var, bir daha pek görmeyi istemediklerimiz de olabiliyor haklısın;))



    nuryyl: Ben annemin ceketleri varmış atmış ben hala onun derdindeyim canım, annem çok vermiş başkalarına tamam iyi etmiş ama bazı özel parçalar hakikatten bulunmayacak türden olabiliyor. Sevgiler canım;)

    Happiest Bride: Beğenmenize sevindim. Modanın bu bir güzelliği var aslında arada hep eskilere de dönen. Her dönem sevilmese de sevilecek dönemler de oluyor hakikatten , sevgiler.

    Modavesaire: Hahahaaa!:)) Unutulmazzz….

    Belle Amie: Canım evet sevilecek yanlarıyla severiz biz de beğenmediklerimiz bizim değildir zaten;) sevgiler.

    miyav kedicik: Aa sizdeki anıları ne kadar da güzelmiş aslında o yılların, güzel anıları çağrıştırdıysam ne mutlu bana.. Yıllar çabuk geçiyor ve evet aslında bizler sadece yaş alıyoruz. Yaşlanan yok vallahi ben göremiyorum;)

    NOWACRAFT: Çok doğru tespit etmişsiniz sevgili Nowa Hanım, size katılıyorum. Ayrıca modanın kendisini bir şekilde yenilemek zorunda olması durumu da çok çok doğru tespit. Melis’e hazırladığım sürprizi beğenmenize sevindim;) oldu birşeyler. Sevgiler.


    Değmesin Yağlı Boya: Sizinle aynı fikirdeyim kesinlikle;)

    Mehtap:Gibi gibi;))

    deeptone: Doğruyu söylemek gerekirse ben de beğendiğim tarafları var çizgililerden kesilip biçilip yapılacak tarafları var gerçekten;))


    örgü tasarımları: Serpil Hanım hakikatten aslında Modanın bize hitap etmeyen renkleri desenleri, tarzları, duruşları olabiliyor. Ben çizgilileri çok severdim, halen de çok seviyorum. Bir de Feng Shui ile ilgilenen biri olarak bana çizgililerin iyi geldiğini okumuştum hakikatten etkisini görmüştüm

    Ful Atolye: Evet canım benzerlik aşırı boyutta olunca paylaşmaya değer buldum ben de.. Sevgiler.

    Büşra Kahveci: Kesinlikle cıvıl cıvıl desenler de hemen göze çarpıyor resmen.

    Melislicious: Evet canım benzerlik çok çok yüksek olunca paylaşayım dedim. Eskinin bazı tarzları terrarlanmaya değer diye düşünüyorum. Sevgiler.

    X madame: 80’lerin bazı modelleri resmen yok dedirtiyor ama giyilmişti işte, çünkü o sunulmuştu, herkes dikiş bilmiyordu ve insanlar bunu alacaktı, alındı, gildi, ve hafızalarda 80’lerle ilgili eksantrik anılar kaldı ama şunu söyleyeyim 80’lerden bile bugüna yansımalar var onlardan örnekler verebilirim bir ara;)) sevgiler canım.

    PINKY FASHION: ;)) kesinlikle..

    1800lerde Yaşayan Kabarık Elbiseli Kız; Düşüncelerinize katılıyorum;)) siz de sevgiyle kalın.


    YanıtlaSil
  23. Handan hanım, gerçekten bu modanın dönüp dolaşıp aynı yere geldiğinin tescili bir yazı olmuş. Anneme, teyzemlere o güzelim 60lı yılların kıyafetlerini saklamadılar diye hep yakınırım.

    YanıtlaSil
  24. gecmıse donup bakınca ayyy gıymem mumkun deıl dıyıp herseyıı gıyıyoruz :) keske canım annem o sahane ayakkabılaırnı ve eteklerını saklasaydı :(

    YanıtlaSil