8 Mart 2013 Cuma

8 Mart ..Bugüne dair...






   Bugünde tüm hanımlara  tıpkı bu fotoğraftaki gibi ışıklı, umut dolu, çiçekli, iç açan günler dilemek istiyorum, herşeyin en güzeline layık değerli kadınlara..
 
   Manzara ve umutlar, beklentiler güzel elbette ama bugünle ilgili detaylara şöyle bir göz atalım mı? Yazıyı içtenlikle ve sıkılmadan okumanızı dilerim. Zira reçetesini yine kendimizin bulacağını umduğum, gönülden dileğim kötü bir hastalık gibi olumsuz durumlar var yaşanan!..  Bugünün çıkış noktası ve yaşananlar işte aşağıdaki satırlarda...
 
   Dünya Kadınlar Günü ya da Dünya Emekçi Kadınlar Günü her yıl 8 Mart'ta kutlanan ve Birleşmiş Milletler tarafından tanımlanmış uluslararası bir gündür. İnsan hakları temelinde kadınların siyasi ve sosyal bilincinin geliştirilmesine, ekonomik, siyasi ve sosyal başarılarının kutlanmasına ayrılmaktadır.

Çıkış Noktası:

   8 Mart 1857 tarihinde ABD'nin New York kentinde 40.000 dokuma işçisi daha iyi çalışma koşulları istemiyle bir tekstil fabrikasında greve başladı. Ancak polisin işçilere saldırması ve işçilerin fabrikaya kilitlenmesi, arkasından da çıkan yangında işçilerin fabrika önünde kurulan barikatlardan kaçamaması sonucunda çoğu kadın 129 işçi can verdi. İşçilerin cenaze törenine 10.000'i aşkın kişi katıldı.

Sonraları farklı ülkelerde farklı platformlarda ele alınıp kutlansa da;  Birleşmiş Milletler Genel Kurulu, 16 Aralık 1977 tarihinde 8 Mart'ın "Dünya Kadınlar Günü" olarak anılmasını kabul etti. Birleşmiş Milletler'in sitesinde günün tarihine ilişkin bölümde, kutlamanın New York'ta ölen işçilerin anısına yapıldığı yazılmamıştır.


Türkiye’de:
 
   Türkiye'de 8 Mart Dünya Kadınlar Günü ilk kez 1921 yılında "Emekçi Kadınlar Günü" olarak kutlanmaya başlandı. 1975 yılında ve onu izleyen yıllarda daha yaygın, ve yığınsal olarak kutlandı, kapalı mekanlardan sokaklara taşındı. "Birleşmiş Milletler Kadınlar On Yılı" programından Türkiye'nin de etkilenmesiyle, 1975 yılında "Türkiye 1975 Kadın Yılı" kongresi yapıldı. 1984'ten itibaren her yıl çeşitli kadın örgütleri tarafından "Dünya Kadınlar Günü" kutlanmaya devam ediliyor.

Çok küçük bir bilgi:

   Bu güne ait istatistiki verileri tek tek anlatmak ve açıklamak isterdim gerçekten, burada sadece küçük bir bilgi kırıntısını sizlerle paylaşmak istiyorum. Belki tablonun tam olarak ne boyutlarda olduğunu anlamaya bu küçük bilgi bile yeterli olur. 

2009 yılında Adalet Bakanlığı’nın açıkladığı 2002-2009 yılları arası kadın cinayetleri oranındaki %1400’lük bir artış söz konusu..
Kadın cinayetlerini durduracağız platformundan; 
"2009 yılında Adalet Bakanlığı’nın açıkladığı 2002-2009 yılları arası kadın cinayetleri oranındaki %1400’lük artıştan sonra biz de bu alandaki verilerin kadın cinayetlerini toplumun ortak sorunu haline getireceğini fark ettik. Bunun üzerine 2008-2011 yılları arası verilere ulaşmak için Adalet Bakanlığı, dönemin Kadın ve Aileden Sorumlu Devlet Bakanlığı ve İçişleri Bakanlığı’ndan bilgi edinme kanununa dayanarak veriler istedik. Ancak devlerin tüm resmi kurumları elinde böyle bir veri olmadığını söylenmiştir" deniyor.
 
   Ulaşılamayan bu bilgilere; kadın cinayetlerini durduracağız platformu ulaşmış. Hem de tek tek, incelemelerini tüm detaylarıyla kendileri yapıp; araştırarak..  Demek ki  İSTENİNCE ULAŞILABİLİYOR!.

   Enflasyon verileri yıl bitmeden açıklanabilirken!!?? Nasıl oluyorsa?  Kadınlar ile ilgili bilgilere ise  çoook geç ulaşılıyor!  Ama İSTEYEN ULAŞIYOR anlaşılan!!
 
İşte bilgiler:  (Ben sadece detaysız düz bilgiyi veriyorum arkadaşlar, çünkü tek tek tabloya içim dayanmadı!...)

"2012 yılının ilk altı ayında; 93 kadın öldürülmüş.

2012 yılının ilk altı ayında kadınlar balta ile parçalanarak, ateşe verilerek, saatlerce dövülerek, balkondan aşağıya ya da denize atılarak, yarı canlı haldeyken toprağa gömülerek katlediler........"
 
 
Sözün bittiği yer..


Sevgiler.




Kaynaklar;

Vikipedi - Vikipedia,

www.kadincinayetlerinidurduracagiz.net


18 yorum:

  1. Dünya kadınlar günün kutlu olsun..

    YanıtlaSil
  2. 2009 yılında Adalet Bakanlığı’nın açıkladığı 2002-2009 yılları arası kadın cinayetleri oranındaki %1400’lük bir artış söz konusu.. Sözün bittiği yer...

    YanıtlaSil
  3. Çok bilgilendirici bir yazı olmuş. Böyle günlerin çıkış sebebini genellikle bilmeden, öylesine kutluyoruz. Kutlanacak bir şey varmış gibi...

    YanıtlaSil
  4. Handan'cığım 1857 deki olay bildiğin cinayet! :((( günümüz Türkiye'sindeki rakamları yazmışsın eline sağlık, her şey ortada, baltayla doğrama, yakma, boğma! ! Bu durumda kadınlar günü filan hikaye oluyor:(((erkek nesli tükenmeden kadına şiddetin biteceğine inanmıyorum. İYi haber: Bilim adamlarına göre bir milyon yıl filan sonra tükeneceklermiş:))
    yine de günün kutlu olsun..:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. içim bir kez daha acıdı cnm okurken!!! Böyle bir günde güzel şeylerden bahsedebilmeliyiz aslında ama maalesef birçoğumuzun haberleri bile açmaya elimiz varmıyor, her akşam birkaç kadın cinayeti ve kocasından dayak yiyen, susup oturmak durumunda kalan kadınlar...
    Tabi bu kendini erkek diye nitelendiren insaların birçoğu salıveriliyor nedense!
    Bu daha da bir acı, gidecek yeri olmayan ailesinin yanına dönemeyen kadın napsın peki??? Çok soru var ama cevabı bizde değil birilerinin elini talın altına sokması lazım artık
    Herkesin kadınlar günü kutlu olsun
    Güzel paylaşımın için teşekkürler!
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. :(Gerçekten sözün bittiği yer,kadınlar günün kutlu olsun yine de:)

    YanıtlaSil
  7. 93 cinayet; her 2 günde 1 kadın cinayeti demek!
    oldukça ürkütücü olmasına rağmen, bence eksik... kayıt dışıları, kayıp ve faili meçhulları da sayarsak bu rakamdan çok çok fazla ürkünç tablolar var aslında...
    evet haklısın sözün bittiği yer!

    YanıtlaSil
  8. Canım girişteki resim ne kadar içimi açtıysa yazının sonundaki gerçekler o kadar içimi kararttı. Bende en son olarak yukarıdaki resme yeniden bakıp içimi geleceğe karşı umutla doldurup sayfanı kapatıyorum :-)

    YanıtlaSil
  9. Böyle güzel bir günde, böyle güzel bir fotoğraf... İçten sevgiyle.... :)

    YanıtlaSil
  10. Oluk oluk kanayan bir yara, sonu nereye varacak neler yapılabilecek veya yapılamayacak öngörmemiz oldukça zor görünüyor. Dilerim bu VAHŞET son bulur..

    YanıtlaSil
  11. sevgili handan hanım kadınlar gününüz sizinde kutlu olsun
    evet maalesef yüzde 1400'lük artıştan haberim var
    cahil zihniyetlerin ürünü olan bu şiddet belasına çanak tutanların günümüzde güçlü olması bir facia
    bu haberler yaşayanlar kadar bizim gibi duymazdan gelemeyenlerinde canını acıtıyor
    ben artık haberlerde bile duymaya tahammül edemiyorum
    eğitimli bir erkeğe sorulduğunda kadın ve erkek tabiiki eşittir yanıtını alıyoruz ama cahil yobaz bir erkek bunu küfür gibi algılayıp erkek öndedir diyebiliyor
    eğitimin çok önemli olduğu bir gerçek
    hani diyoruzya şaka yoluyla EĞİTİM ŞART!
    ben iki sene kadar önce parkta çocuğunu tokatlayan bir adama tabiri caizse uçtum :)
    sonra eşim delimisin sen adam bir tokatla senide yere sererdi söz ver bana bir daha yapmayacaksın dedi
    ama kendimi tutabilirmiyim hiç bilemiyorum:)
    nedense bütün erkekleri bir dövesim var
    tüm şiddet mağduru kadınların çektiklerini onlara yaşatasım var :)

    YanıtlaSil
  12. Merhabalar bloğuma yaptığınız ziyaret ve güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Eskişehirli olduğunuzu bilmiyordum. Çok memnun oldum bende tanıştığımıza tekrar görüşmek üzere hoşçakalın.

    YanıtlaSil
  13. Merhaba blognuzu çok beğendim izlemeye aldım.bende sizi blogma bekliyorum umarım katılırsınız sevgiler:))

    YanıtlaSil
  14. Ben İyisimi; Ne yazık ki….

    NOWACRAFT; Çok haklısınız…

    bücürükveben; evet farklı bir yönden yaklaşmışsınız MüjdeHanım olaya, çözümü bulmak dilerim mümkün olur nedenleri neyse, ümidim bu yönde..

    Melislicious; Melis’ciğim, tüm güzel dileklerine gönülden katılıyorum.

    tubanne; çok haklısınız… teşekkürler.

    X madame; zaten bu tarz çalışmalarla ilgilenenleri en çok üzen, bunların sadece kayıt içi olmuş olması, kayıt dışıları düşünmek insanı ayrıca üzüyor, düşündürüyor..

    berry; gerçekleri yazmak bir türlü yazmamak ayrıca üzücü, kimsecikler bizler uyuyoruz sanmasın diye yazdım canım. Değilse güzel ve iyi dilekler dileyip kapatmaktı niyetim.. Ben de umut dolu günleri görmek dileğiyle diyorum, sevgiler.

    Dilek Afiyon Avcı; Sevgili Dilek hep böyle ışık dolu günler bizlerin olsa keşke.. teşekkürler.

    Nalan Ünal; Dileğinize aynen katılıyorum, sevgiler.

    Tulay Demirbas; Yazdıklarının hepsine katılıyorum, kesinlikle, ne yazık ki yaşananlar içi açıcı değil, aydınlık değil, üzücü, eşiniz bir yerde haklı nedeni ise bu insanların bir türlü bazı şeyleri bilmek, öğrenmek ve uygulamak istemeyişlerinden de kaynaklı, bizlerin birşeyleri anlatmaya çalışması havada kalıyor. Umut edip güzel dilekler dilemekten başka çare kalmıyor insanlara gerçekten. Sevgiler canım.

    ZEYNEP; Hanım, evet görüşmek dileğiyle…
    hatice avcı; Hatice Hanım, memnun oldum ben de…. Ve söylediğiniz gibi oldu;)) ben de birbininden ilginç tariflerin bulunduğu blogunuzu hakikatten izlenmeye değer buldum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. bilgiler için çok teşekkürler.. neyi kutladığımızı ya da kutlayamadığımızı bilmemiz açısından:) Umarım bu acılar ve kadınlara yapılan zulumler bir gün son bulur.

    ben şu an bir anne adayı olarak, farklı bir bakış açısıyla olmayan haklarımız için üzülüyorum ...en azından diğer ülkelere nazaran..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saadet; kesinlikle haklısınız, birşeyler yapmak için daha çok çabalamamız gerekiyor belki de bilemiyorum, zihniyetleri değiştermek hakikkatten çok çok zor, çoğu zaman da bunun mücadeleseni zaten yine kadınlar veriyor. Sevgiler.

      Sil
  16. canım benım keske her guumuz boyle kıymetlı olsa canım ulkemde ıcım sızlıyor bazen zaten haberlerı bıle ızleyemıyorum

    YanıtlaSil