18 Mart 2013 Pazartesi

Boncuk Bileklik

    Bundan önceki yayınlarımı takip edenler yeni uğraşlar edindiğimi görmüşlerdir. Kendime yeni yeni uğraşlar buluyorum, mutlaka sizlere de oluyordur. Günlük yaşamda karşılaştığımız değişik bir renk, herhangi bir boncuk, ilginç alet edevatlar özellikle benim ilgimi çok çeker. Hobiler kadar hobilerin yapımına katkıda bulunan gereçlere merakım hepsinden fazladır.  Şu sıralar "Sizzix Big Shot" kesme makinasına takmış durumdayım.  Yani herhangi bir hobiden çok o hobinin yapımında görev alan ekipmanlara herşeyden çok ilgi ve hayranlık duyuyorum. Sizlerde de var mıdır bilmiyorum, bu alet edevat ve gereç merakı..  Neyse geleyim boncuklarla yaptığım bilekliklerime; genelde boncuklarımı aldığım birkaç dükkan var onlardan birinde bu  5 çivili örme aparatını gördüğümden beri almak niyetindeydim, aldım, 3 numaralı kum boncukları da aldım ve ortaya böyle bileklikler çıktı, yapımını anlatmak isterdim ama fotoğraflarımı kendim çektiğim için ve esasen tığ işi mantığıyla da olduğundan kolay olmayacaktı. Ben de bu aparatı aldığım yerden 5 dakikada öğrendim. Sizler de alıp yapmak isterseniz hemen öğretirler tahminimce.  Tığ işi mantığıyla ilk ilmeği atıp çivilerden birine geçiriyorsunuz, sonrasında hep birbirinin içinden geçip geçirdiğinizi atıp yeni ilmeği çiviye takıyorsunuz, esasen zor değil ama buradan anlatması zor boncukları tek tek dizmeye bıkanların da pek yapmayı isteyeceği birşey olmayabilir onu da belirteyim. Duruşları da kesinlikle bileziği andırıyor o şekilde de fotoğraflarsam yayınlarım yine.
 


 
 
   Boncukların rengarenk yapısı sizin de içinizi açtı mı bilmiyorum, ama ben yaparken çok eğlendim:) Cıvıl cıvıl içim açıldı. 
 
Sevgiler.
 

40 yorum:

  1. Günaydıııııınnn:)
    "Sizzix Big Shot" benim kanayan yaram malesef... Türkiye'den alamayacağım da kesim kendilerini :) Aslında makine değil kalıpları para ediyor bu şahsiyetin malesef:( Ve ilk seferde çok iyi karar vermek gerekşyor alacağınız kalıplara makine özelliği muhteşem ve Amerika'da craft işi uğraşan tüm bloggerların elinde mevcut :)


    Makine Ölçüleri: 36 x 31,5 x 16,5
    Makine ağırlığı : 3,5 kg

    BU MAKİNENİN KESEBİLECEĞİ ÜRÜNLER;

    -her türlü kağıtlar ( fon kartonları, krepon kağıtları, oluklu kartonlar, oluklu mukavvalar, maket kartonları, lamineli ambalaj ve kağıtlar, pelur kağıtları, elişi kağıtları, krep kağıtları, hologramlı kağıtlar, kaplama kağıtları, cilt kağıtları, vinil kağıtlar, duvar kağıtları, zımpara kağıtları...vb )
    -her türlü keçeler ( yün, non woven , akrilik, polyester 350 -500 gr /m2 ' e kadar)
    -Her türlü kumaşlar ( dokuma , örme 350-500 gr/m2 'e kadar)
    -0,1 mikron alüminyum , pirinç ve bakır levhalar.
    -3 mm'ye kadar balsa ahşap
    -mobilya ahşap kaplamaları
    -poşetler (naylon, balonlu poşet )
    -2 mm'ye kadar fotobloklar
    -2 mm'e kadar mantarlar
    -2 mm'ye kadar her türlü folyo ( yapışkanlı, kağıt folyo, alüminyum folyo )
    -2 mm'ye kadar elastik ince kauçuk ( mühür yapımında kullanılan )
    -süngerler (craft süngeri, bulaşık süngeri , eva süngerler)
    - 2 mm'ye kadar muşambalar.
    -2 mm'ye kadar PVC plastikler
    -Deri (gerçek ve sahte deriler )
    -esnek mıknatıslar
    -ısıyla küçülen kağıt
    -1mm'lik tenekeler
    -DAHASI ; MAKASLA KESİLEBİLEN BİRÇOK MALZEME....!

    :))) Gördün mü bilgilerimi bundan da alacağım ama zamanı var :)
    İyi haftalar olsun :)

    (¯`v´¯)
    `·.¸.·´
    ¸.·´¸.·¨) ¸.·¨)
    (¸.·´ (¸.·´ (¸.·¨¯`♥♥♥ Sevgilerimle..



    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yara sadece bana ait değildi zaten farkındaydım;) hakikatten çok güzel özetlemişsin canım. Eh nasip bakalım:). Gerçekten buradan almak çok mantıklı görünmüyor. Ne zamana nasip olursa artık;) Sevgiler:). Sana da güzel güzel geçen zamanlar ve haftalar olsun;).

      Sil
  2. Çok güzel olmuş bu aleti birçok yerde görmüştüm nasıl yapıldığını hep merak etmişimdir.Renklerine bayıldım ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Gülşah, hakikkatten bu tarz aparatlar insanın ilgisini çok çekiyor, Beğenmene çok sevindim, sevgiler:).

      Sil
  3. Canım ne güzel birşey bu böyle rengarenk bilekliklerde harika olmuş , bende herşeye meraklanıyorum ama zamansızlıktan ilgilenemiyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nuryyl; aynı dertten muzdaribiz desene, merak çok da zaman yok;)) artık yapabildiğimiz kadar, beğenmene sevindim bu arada. Çok teşekkürler.

      Sil
  4. Vallahi cok guzel olmuslar, benim de icim acildi baktikca.

    Bakarken de aklima cocuklugumuz geldi.Tahta makaralara civi takip ip orerdik. Sonra onlari be yapardik, hatirlamiyorum ama cok keyifliydi. Tekrar mi denesek acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nursun Hanım, beğenmenize çok sevindim, evet öyle birşeyler varmış ben bilmiyorum ama eminim çok güzel oluyordur, eskilerin kendilerine göre yarattıkları aletler, dokuma araçları esasen bugüne taşınanlardan, eskidende ne güzel işlerimiz varmış. Değerini bilmek gerek;) denenmeli gerçekten de.. Sevgiler:)

      Sil
  5. çok güzel olmuşlar rengarenk ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birgül Demiroğlu, beğenmenize çok sevindim.

      Sil
  6. Tam baharlık olmuş, cıvıl cıvıl, eskiden tahta makaradan böyle bir alet yapılırdı, ona benzettim. Öyle bir şeyle belki yapabilirim, bir deneyeceğim,

    ellerine sağlık, süper olmuşlaarrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif Hanım, beğenmenize çok sevindim. Hakikkatten ne güzel işlerimiz varmış eskiden de.. Bazı şeyleri yeni keşfettik sanıyoruz daa bence hata ediyoruz;) Hakikatten eminim çok güzel şeylerdir onlarda.. işte böyle bana araç gereç deyin, bayılıyorum.. o makaralı çalışmayı da çok merak ettim doğrusu;).. yeniden teşekkürler, sevgiler:).

      Sil
  7. Çok şeker bu bileklikler. Bayıldım canım, ellerine sağlık. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seher'ciğim, beğenmene çok sevindim canım, çok teşekkürler:) Sevgiler benden de...

      Sil
  8. bileklikler çok güzel olmuş gerçekten iç açıyor, ama şu sizzix konusunu açtınız bakın, benimde yaralarımı kanattınız. bende 2 seneye yakındır takip ediyorum kendisini ama kalıplar sebebi ile kararsızım çok. çünkü kalıplar Türkiye'de gerçekten çok pahalı, amazonun sitesinde 10 dolarlık kalıp burda 70 liradan kapı açıyo malesef. yani makinenin fiyatını bi derece kabulleniyorum ama kalıpların bu kadar olması beni caydırıyor sürekli neticede 2-3 değil binbir çeşit kalıp mevcut ve makineyi 2 kalıpla kullanmak için almak çok saçma. ooooofffff offfff valla içim burkuldu bak yine aklıma geldi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgi atölyesi, rüyalarımız aynıymış ancak, rüyamızın üzerinde kara bulut gibi dolaşan kalıp fiyatları var.. Aradaki büyük fark insanı düşündürüyor, gerçekten de bir iki kalıp alıp da yapılmaz ki neticede birden fazla olması avantaj olacak. Buradan sesimizi duyarlar umarım:) duyurulur. Sevgiler.

      Sil
    2. Burun bakalımmmm:) Aynı şehirlerde olsak değişim yapabilirdik aklıpları:)

      Sil
  9. Merak iyidir. Merak etmezsek hoşlanacağımız, severek yapacağımız işleri nasıl buluruz.
    10 işi merak etsek de, 2-3 üyle ilgilenmeye devam ederiz.

    Boncuklu bileklikler harika görünüyor, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. NOWACRAFT;çok haklısınız, aynen öyle oluyor durumlar, bileklikleri beğenmenize çok sevindim bu arada, sevgiler, selamlar.

      Sil
  10. handancığım inan süper ötesi olmuş
    tebrik ederim seni
    bence bunlardan satmalısın
    hiçbir blogda görmedim bunları
    ilkleri yaşattın yine tebrikler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tulay Demirbas; çok teşekkürler. Beğenmene çok sevindim;) bakalım, belki bende bir satış blogu açarım;) orada daha başka ciciler de olabilir, öptüm çok canım, sevgiler.

      Sil
  11. Ne kadar da güzel olmuşlsr.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak Bu Harika; Beğenmenize çok sevindim, teşekkürler.

      Sil
  12. Bahar gibi olmuşlar,eline sağlık <3

    YanıtlaSil
  13. küçükken makaraya çiviler çakıp tığla örerdik. ama boncuksuzunu:))
    bayıldım boncuklu olanına. ellerine sağlık. harika olmuş.
    şimdi yine heveslendim, bu boncuklu bileklikleri görünce. belki yapabilirim:)
    yaz geliyor ne güzel olur cıvıl cıvıl kullanırım:)
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  14. Elinize sağlık güzel olmuş.Küçük yerde yaşayınca yeniliklerden uzak kalınıyor.Bende konuya anlayamadım bilgilendirirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  15. Nursun durumu özetlemiş :))Bu makaralardan ilkokulda tekniğini öğrettikleri için birşeyler örerdik. Hatırladığım Nursun' un daha çok uğraştığıydı.

    Boncuklu halleri çok keyifli olmu. Nostalji ve bahar güzel yakıştı birbirine :))

    Hafta güzel başlasın ama çok daha güzel bitsin.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  16. cnm bunlar şeker gibi şeke,r yemelik o kadar tatlılar ki:)))
    adeta hasır gibi duruyor örgüsü ve renkleri acayip güzel seşmişsin o kadar güzeller ki gerçekten baktıkça bakasım geldi! Hem bu sezonun modası etnik tarzı da yansıtıyor, çok güzeller ellerine sağlık cnm :)))

    YanıtlaSil
  17. Nazenin KILIÇ; beğenmenize çok sevindim, teşekkürler.

    Türkan; Sevgili Türkan Hanım, beğenmenize sevindim, bu makarayı soruyorsanız; onlar pek yeni değil aslında belkide 4-5 senedir piyasada olan bir aparat. 5 çivili örme aparatı derseniz; hobi satan dükkanlarda mutlaka bulunur. Özellikle kolye amaçlı kullanıyorlar gördüğüm kadarıyla. Ben de bilmiyordum hemen 5 dakikada gösterdiler. Çok zor birşey değil. Ama buradan anlatması çok zor gerçekten Sizsix Big Shot'ları soruyorsanız da onlar ayrı keçe veya benzer şeyler kesmek için kullanılan bir kesim aracı ondan sadece ne kadar istediğimi belirtmek için yazmıştım. Sevgiler.


    Nurdan Kanber; Ne güzel şeyler çalışmışsınız, bir de eskilerin ev ekonomisi ve el işi dersi hocaları olurdu, çok kıymetli insanlardı, nasıl da binbin teknik bilir ve öğretirlerdi (biz ortaokulda görmüştük). Ancak bir dönemler ilkokulda bile butarz dersler olduğunu annemdern duyarım. Dikiş dersi bile varmış artık orta okuldaysa bile her tür detay ve teknikleri en ince ayrıntısına kadar anlatılmaya çalışılırmış, elde dikilse bile.. O nedenle o dönemlerin eğitim öğretim anlayışına her zaman hayran kalmışımdır. Tüm güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim. Aynı dilekleri ben de sizler için diliyorum. Sevgiler çook.


    Melislicious; Melis'ciğim, beğenmene çok sevindim. Değişik duruyor hakikatten de.. daha da ilginç şeyler yapılabilir bunlarla evet:) senin gözler bir başka bakıyor zaten her objeye, harikasın;) çok teşekkürler, sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. Bilgilendirmeniz için teşekkür ederim Handan hanım.İznin olursa arkadaşlarını sayfama davet etmek isterim.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkan Hanım, asıl izniniz olursa onu ben düşünmüştüm zaten; şöyle ki sizin yaptığınız çinileri ve çantaları tanıtarak, ne dersiniz? Sevgiler.

      Sil
  19. Harika olmuş her zaman gördüğümüz bilekliklerden çok farklı bir tasarım olmuş .Renk renk olması da ayrıca hoş emeğinize sağlık çok beğendim. Hoşçakalın..

    YanıtlaSil
  20. çok güzel olmuşalar handancım..ellerine sağlık..bahar gelsin diyolar sanki :)

    YanıtlaSil
  21. vayyyy harika olmuşlar, çok sevdim !! ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  22. Ben boncukları özellikle de renk renk boncukları çok severim. Bu bileklikler tam benlik olmuş.. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  23. ay bır dk o aparatmı yapt yanı sız yaptınız ama o aparat ne guzel nerden aldınız bende cok ıstedım:) sevgıler

    YanıtlaSil
  24. Çok şeker olmuşlar elinize sağlık, çoktandır bu aparattan almak istiyordum .
    İzin verirseniz pinterestte paylaşmak isterim.

    YanıtlaSil
  25. Ne kadar güzel olmuşlar...

    Severim bu işi,zaman zaman da yaparım ama hiç iki ucunu bir araya getirdiğim olamadı malesef!Bu tarz denememiştim,yapsam mı acaba:))

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  26. bu renkler insanın içini açmaz mı :) hazır yaz da geliyor :)
    çok güzel olmuşlar.
    ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  27. MAŞALLAH.NE KADAR DA GÜZEL YAPMIŞSINIZ.ÇOK HOŞ ÇALIŞMALARINIZ VAR.KOLAYLIKLAR DİLERİM : )FEYZANİNCİCİLERİ

    YanıtlaSil